העימות החריף בין הנהלת הרכבת לוועד העובדים מחריף ועובר לפסים משפטיים. ועד העובדים בראשותה של גילה אדרעי שלח התראה לפני הגשת לשון הרע נגד המנכ"ל בפועל של הרכבת, אורי שריר, וסמנכ"ל הנוסעים, בועז הירש, זאת, לדברי הוועד, בעקבות הטענה שהוועד גרם להשבתה הפתאומית של תנועת הרכבות ביום שישי, בשל הודעתם של שמונה פקדים על מחלה.


"מזה תקופה ארוכה שהנהלת הרכבת מפיצה ומפרסמת דברי בלע מכפישים, שקריים ופוגעניים נגד ועד עובדי הרכבת והעומדת בראשו, גילה אדרעי, והכל במטרה להשניאם בעיני הציבור ולהסיט את הדעת הציבורית מכשלי הנהלת הרכבת", צוין במכתב ההתראה שנשלח על ידי עורכי הדין סיגל פעיל וזוהר גיפס.
 
עוד נטען במכתב כי "כחלק ממסע ההכפשות, החל מיום שישי בשעות הבוקר המוקדמות, הפסיקה הנהלת הרכבת מיוזמתה את תנוע הרכבות שלא לצורך ולמרות שניתן היה להמשיך ולהפעילה וזאת, תוך גרימת נזק ועוגמת נפש לציבור הנוסעים ולעשרות אלפי חיילים הנסמכים על פעילות הרכבת".
 

"במקביל, החלה הנהלת הרכב להפיץ ולפרסם באמצעי התקשורת טענות שקריות שנעדרות בסיס עובדתי, לפיהן הוועד בראשותה של אדרעי הוא שגרם להפסקת תנועת כלל הרכבות באמצעות מתן הנחייה לעובדים 'להתחלות' ולא להתייצב למשמרתם. אין ולא הייתה כל הוראה או הנחייה מצד מי מחברי הוועד לפקדים להודיע להודיע על מחלה, או לא להתייצב למשמרתם", נכתב בהמשך. ועד העובדים, כאמור, דורש לפרסם התנצלות ותיקון על הפרסומים.

מהנהלת הרכבת נמסר בתגובה: "ועד העובדים בראשות אדרעי יכול להשבית את תנועת הרכבות באופן חוקי בכל עת, אך בוחר לפעול באמצעים פיראטיים ולא חוקיים. כך היה לפני חודש, עת הבריאו נהגי הקטר באורח פלא לאחר התערבות יו"ר ההסתדרות וכך גם היה ביום שישי. אנו מצפים מיו"ר הוועד להפסיק את ההשבתות הפיראטיות, להסיר את הצעדים הארגוניים הפוגעים בנוסעים ולחזור למשא ומתן ממוקד בתום לב".