ועדת הבחירות המרכזית פרסמה היום (שלישי) את תוצאות האמת הסופיות של בחירות 2019, ותעביר אותן מחר לנשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין. כפי שבליגת העל הרגעים המכריעים של העונה מתחוללים בדרך כלל דווקא בתחתית הטבלה, כך נראה כי גם בבחירות הנוכחיות, תחרות הענקים בין כחול לבן לליכוד שתתה מנדטים מכל המפלגות הקטנות - והותירה את מפלגת הימין החדש, לה חסרים מעט יותר מ-1,000 קולות לאחוז החסימה, לנהל בימים האחרונים מאבק אימתנים על הכניסה לכנסת ה-21. בעוד שגם למפלגת "זהות" בראשות משה פייגלין היו חסרים אלפי קולות בודדים, ולמפלגת "גשר" של אורלי לוי-אבקסיס כמה עשרות אלפים, היו מפלגות שאפילו לא היו קרובות לאחוז החסימה - המעניינות והלא מוכרות שבהן יוצגו כאן לפניכם.

אל ההתמודדות בבחירות נרשמו תחילה מספר שיא של 47 מפלגות, ובסופו של דבר התמודדו בהן בסך הכל 41 רשימות. כתוצאה מכך, ומאחוז החסימה הגבוה, נותרו 366,016 קולות ללא כל ייצוג בכנסת, חלקן של מפלגות שספק אם שמן הוזכר בכלי התקשורת השונים במהלך מערכת הבחירות עצמה. כך למשל, מפלגת "מגן" של גל הירש קיבלה 3,394 קולות בלבד, ואילו "צומת" של אורן חזן קיבלה 2,417 - אבל היו גם מפלגות שיכולות להתאכזב אפילו יותר.
מפלגת ברית עולם - 216 קולות

המפלגה של עופר ליפשיץ, שנוסדה בשנת 2005 וגרפה 216 קולות במערכת הבחירות הנוכחית, בוודאי המומה מהתוצאה הכואבת, שמהווה ירידה ניכרת ביחס לכמות הקולות להן זכתה בבחירות לכנסת העשרים, אז קיבלה את תמיכתם של 886 בוחרים. באחד מתשדירי הבחירות שפורסמו, ביקש ליפשיץ לבשר את הגאולה הקרבה עוד בימינו. אולי בבחירות הבאות הוא יצליח להפיץ את הבשורה.



מפלגת הגוש התנ"כי - 353 קולות
לראשונה בישראל, התמודדה בבחירות מפלגה יהודית-נוצרית, אולם נראה כי מובילי הקמפיין לא הצליחו לשווק את הגימיק לעם - ומערכת הבחירות הסתיימה עבורם עם 353 קולות בלבד. למרות זאת, הצליחה המפלגה ליצור סערה ביום הבחירות עצמו, כאשר מפלגת "זהות" של משה פייגלין טענה כי פתקי "יז" של הגוש התנ"כי מכסים את פתקי "ז" של זהות בחלק מהקלפיות.



מפלגת התקווה לשינוי - 562 קולות
רבות דובר על הירידה הדרמטית במספר המצביעים הערבים בבחירות הנוכחיות, שהוביל לפגיעה קשה במפלגת חד"ש-תע"ל וכמעט מחק לחלוטין את רע"ם-בל"ד. בעוד כולם עוסקים במפלגות המיינסטרים, נראה כי אף אחד לא מדבר על מפלגות הנישה הערביות - שנראה כי נפגעו לא פחות מאחוז ההצבעה הנמוך. כך למשל, מפלגת "התקווה לשינוי", שביקשה לשלב את ערבי ישראל ולחזק את מעמד האישה, נותרה מחוץ לכנסת עם 562 קולות בלבד. בבחירות הקודמות, אגב, זכתה ב-1519 קולות, כך שהתקווה לשינוי מעולם נראתה רחוקה יותר.


 
מפלגת נ נח - הרשימה הממלכתית - תרימו את הראש - 624 קולות 
המפלגה של שרון קנאפו, מאור מלין ואילן ברונסון חרטה על דגלה את מורשת רבי נחמן מברסלב - אמונה, ביטחון, שמחה ואחדות בין אזרחי ישראל - אולם גם הפעם לא הצליחה לעבור את אחוז החסימה. בעוד במערכות בחירות אחרות קיבל מעל ל-2,000 קולות, הפעם הסתפקה המפלגה ב-624 קולות בלבד, מה שבוודאי שולח את ראשיה לחשבון נפש ממושך. בעבר, אגב, חלק משם המפלגה היה גם "כולנו חברים" - אולם הוא שונה בעקבות בקשתו של משה כחלון, שביקש לרשום את מפלגת "כולנו", שהצליחה מעט יותר. את תשדיר הבחירות שלהם, אגב, העלה ליוטיוב המשתמש "נחמנים משמחים באירועים".

 
מפלגת הפיראטים בראשות האינטרנט פתק לשלשול - 819 קולות 
הגימיק הכלל עולמי, המהווה שם כולל למפלגות הדוגלות ברפורמות בדיני זכויות יוצרים ופטנטנים, תוכן חופשי, פרטיות, שקיפות וופש המידע, תפס קצת יותר בגרמניה מאשר בישראל. למרות זאת, הצליחו נציגי המפלגה לשעשע ולו במעט את הציבור בישראל כאשר הגישו את הרשימה מטעמם לכנסת כשהם חובשים כובעי פיראט. מאז, בכל אופן, הציבור לא שמע מהם יותר מדי, ועם פחות מ-1,000 קולות, נראה שלא נשמע מהם גם עד הבחירות לכנסת ה-22.



מפלגת צדק לכל כי הגיעה העת למען החי האדם והאדמה - 3,281 קולות
המפלגה, שדוגלת במהפיכה במאבק למען בעלי החיים, טוענת כי ישראל היא אחת מהנציגות הבולטות של אותה מהפיכה - אולם נראה כי הבוחרים קצת פחות מסכימים. המפלגה קוראת להכרה בערך חיי בעלי החיים, שתוביל להכרה עמוקה יותר בערך חייהם של בני האדם "ולקידוש החיים באשר הם", ובניגוד למפלגת השלטון, באתר האינטרנט שלה ניתן לראות מצע מפורט של כל תוכניותיה. בהצלחה בבחירות הבאות?



מפלגת צדק חברתי - 3,843 קולות

ארקדי גאידמק, זוכרים? אז לפני שהספיק לשלוח את קבוצת בית"ר ירושלים לגלות ארוכה מתארים ולשבת בכלא בצרפת, הקים האוליגרך הרוסי מפלגה שרצה עד היום בבחירות ואפילו קיבלה את אמונם של כ-3,843 מצביעים אופטימים. יוני ספיר, יו"ר המפלגה הנוכחי, הוביל בין היתר בשנים האחרונות את המאבק להרחקת אסדת לוויתן מחופי ישראל, אולם נראה כי על אף הפופולריות היחסית שקיבלה מחאתו, הבוחרים לא שמו את מבטחם במפלגה שמנסה להחיות את ססמת המחאה החברתית של שנת 2011. 
 



והינה רשימת התוצאות המלאה: