מפלגת הליכוד חוגגת הערב (שלישי) את ניצחונה בבחירות, לקראת הרכבת הממשלה, זאת לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו גייס 61 ממליצים. באירוע שעורכת מפלגת השלטון בבנייני האומה בירושלים הופיעה הזמרת עדן בן זקן, שזכתה לתשואות מהקהל הרב שנוכח במקום, והקדישה לראש הממשלה ורעייתו שרה את השיר "חיים שלי".


"תודה רבה לכולכם", אמר נתניהו בפתח דבריו. "לפני 10 שנים הייתי בקרית שמונה, וראיתי נערה צעירה, שהייתה בת 14-15, קראו לה עדן בן זקן, שמעתי אותה בהופעה ואמרתי לה - עדן, את עוד תהיי זמרת גדולה, אז הערב אני אומר לך - הוכחת את זה בענק".
 
 
"מה נשתנה הלילה הזה? שהלילה הזה כולו מתוק, ללא מרור, בזכותכם. אתם יודעים, עמדנו כאן, שרה ואני לפני 23 שנים, בבנייני האומה, וגם רבים מכם הייתם פה. מה אני אגיד לכם, אתם נהדרים מתמיד, ושרה יפייפיה מתמיד", המשיך ראש הממשלה. "תודה לכם שבחרתם את הנבחרת המצוינת שלנו, את השרים והשרות, את חברי וחברות הכנסת הוותיקים, את חברי וחברות הכנסת החדשים, הצעירים, תודה לכם. תודה לראשי הרשויות, הסניפים, הפעילים, תודה לכם מטה הבחירות, מטה השטח, ותודה לכם, מיליון מאה ארבעים אלף שלוש מאות שבעים אזרחים ואזרחיות שנתתם בנו את אמונכם. יחד, רק יחד. יחד הבאנו ניצחון אדיר, ויחד השגנו הישג שאני תמיד נזהר בשימוש במילה הזאת: היסטורי. יחד השגנו הישג היסטורי".
 
"אני מבטיח לעבוד למען כולכם ולמען כל אזרחי ישראל", אמר עוד יו"ר מפלגת השלטון. "אני רוצה כמו הנבחרת הנהדרת כאן, שעובדת יומם ולילה, בוועדות, בממשלה, בכנסת. אני רוצה שכל חלקי החברה הישראלית, יהודים ולא יהודים כאחד, אני רוצה שכולם יהיו חלק בלתי נפרד מסיפור ההצלחה הכביר שנקרא מדינת ישראל. אני רוצה שכולם ייהנו מהשגשוג, מהפריחה והקדמה. נמשיך לדאוג לכולם, נמשיך להביא שגשוג לכולם, ונשמור על הביטחון של כולם".

עדן בן זקן על הבמה. צילום: עופר מנחם יחסי ציבור
עדן בן זקן על הבמה. צילום: עופר מנחם יחסי ציבור


"ויש עוד דבר", הבהיר נתניהו: "אנחנו נשמור על הדמוקרטיה, אני חייב להגיד את זה, כי יש כאלה שעדיין לא הפנימו את תוצאות הדמוקרטיה. את תוצאות הבחירות. בסוף השבוע האחרון צפיתי בטלוויזיה, חשבתי שאני לא שומע טוב. ישבו באולפנים פרשנים מלומדים ושיגרו לעברי איומים מפורשים. איימו שאם אמנה את אחד מחברינו המוכשרים לשר משפטים, אם אממש את המנדט מהבוחר, אני אשלם על כך ביוקר, מחיר אישי. אתם מבינים את זה? אזרחי ישראל נתנו בנו אמון מלא, אמון מובהק וחד משמעי. והפרשנים האלה מזהירים אותנו ומאיימים עלינו בגביית מחיר אישי. לזה הם קוראים דמוקרטיה ושלטון החוק, אבל כל פעם אתם נותנים להם שיעור בדמוקרטיה בקלפי".

לדבריו, "אני לא מפחד מאיומים, לא נרתע מהתקשורת. השיטות האלה עברו מן העולם. הציבור פשוט לא קונה את זה יותר, וטוב שכך. הוא אמר את זה בצורה המפורשת ביותר. זהו רצון הציבור. אנחנו עומדים ערב הקמת ממשלה חדשה ואני אהיה כפי שהייתי, ראש הממשלה של כולם. אני אעבוד עבור כולם, ואני אשמור על כולם. על אלה שבחרו בי, ואלה שלא בחרו בי. מטרתנו היא להמשיך את תנופת ההישגים הכבירה שזיכתה אותנו באמון העם, בכלכלה, בביטחון, ביחסי החוץ, ובהמשך העמקת יחסינו עם העולם הערבי".
 
נתניהו חשף גם כי "קיבלתי השבוע ברכות רבות ממנהיגי העולם, אבל מה שריגש אותי במיוחד, זה הברכות שקיבלנו ממנהיגי מדינות מוסלמיות וערביות. לא מנהיג אחד או שניים, אלא הרבה. אני מאמין שיש כאן פתח גדול לעתיד, פתח גדול לתקווה. וכל זה בנוי על כך שהפכנו את מדינת ישראל לכוח עולמי עולה. מדינה חזקה, עצמאית, מדינה מתקדמת, שמביאה הרבה אור לעולם. עשינו זאת בראש מורם, עשינו זאת מתוך עוצמה, ועשינו זאת מתוך יוזמה. ראיתם את בראשית? אנחנו נגיע לירח בקדנציה הבאה, תרשמו את זה. ראיתם את הלב במדפסת תלת מימד, שחוקרים ישראלים מפתחים? זהו הלב הפועם של כולנו. איזו ברכה לאנושות, איזו גאווה לישראל".

את דבריו הוא חתם באומרו: "אחיי ואחיותיי, אני מרים כוסית לכבוד כל חיי צה"ל, שהם חלק בלתי נפרד בשרשרת קיומנו ועצמאות ישראל. אני רוצה לברך הערב את חיילי צה"ל וכל כוחות הביטחון, שיעשו את החג הקרוב בגולן שהנשיא טראמפ הכיר את ריבונותנו עליה, בגליל, בנגב, בירושלים בירתנו הנצחית, בעוטף עזה ובכל חלקי ארצנו האהובה. מרים כוסית גם לכל עמינו בארץ ובגולה, ונתנחם בעובדה שבנינו שוב את ארצנו".