בתקופה האחרונה הועברה בקשה רשמית לעיריית ירושלים על מנת להכשיר את מתחם אלנבי הממוקם בשכונת בקעה בירושלים לטובת מבנה הקבע של שגרירות ארצות הברית בירושלים, כך דווח הערב (שלישי) במהדורת החדשות של ערוץ 12. הכוונה היא להתחיל את הבנייה בקדנציה הבאה של טראמפ, אם הוא ייבחר.
לפי הדיווח, בבית הלבן מבקשים מעיריית ירושלים להגדיל את השטח המתחם, ובוחנים אופציה להקמת כפר דיפלומטי בירושלים, שבו יתגוררו כל הדיפלומטים האמריקאים. גורם בארה"ב אמר לחדשות 12 כי "מספר אופציות נבחנות, אך אף החלטה לא התקבלה עדיין".

כזכור, במאי 2018, כחצי שנה לאחר הכרזתו של נשיא ארה"ב כי הוא מכיר בירושלים כבירת ישראל, נפתח משכנה הרשמי החדש של השגרירות האמריקאית בשכונת ארנונה בבירה. לטקס, שנערך תחת אבטחה כבדה, הגיעה משלחת אמריקאית בת 250 משתתפים שכללה את בתו של הנשיא, איוונקה טראמפ, ובעלה היועץ לנשיא ג'ארד קושנר, וכן את שר האוצר האמריקאי סטיב מנוצ'ין.

לפי דיווח שפורסם השבוע ברשת ABC, ממשל טראמפ מתכננן לפרסם את תוכנית השלום האמריקאית במזרח התיכון במהלך החודש הקרוב. על פי המקורות שצוטטו ברשת האמריקאית, הנשיא טראמפ כבר עודכן בפרטי התוכנית, אותה מוביל יועצו וחתנו ג'ארד קושנר יחד עם צוות מצומצם. 



עוד צוין, כי המסמכים הקשורים לתוכנית השלום נותרו חסויים לעובדי הבית הלבן ונחשפו רק לארבעה בכירים בממשל. על פי הפרסום, התוכנית תנקוט בגישה לא מסורתית בנוגע לסכסוך הישראלי פלסטיני ותכלול מתן חבילה כלכלית לפלסטינים.