הרומן של הסופר הצרפתי ויקטור הוגו, "הגיבן מנוטרדאם", הפך בין לילה לספר הנמכר ביותר באמזון צרפת. זאת, יממה בלבד לאחר שקתדרלת נוטרדאם בפריז, בה מתרחש הסיפור, עלתה בלהבות ואלפי תושבי פריז התרכזו מסביבה.

לצד ההצלחה המחודשת של הסיפור, מהדורה אחרת שלו, המכונה "נוטרדאם דה פריז", היא הסיפור השני הכי נמכר באמזון צרפת נכון להיום. קצב המכירות של ספרים אחרים הכוללים את המילה "נוטרדאם" הואץ גם הוא, וכך למשל ניתן לראות במקום החמישי ספר העוסק בהיסטוריה של האמנות בקתדרלה, ומדריך מיוחד לכנסייה במקום השביעי.
הרומן, שהתפרסם במקור בשנת 1831, מספר את סיפורו של קווזימודו, הגיבן המעוות והחירש המצלצל בפעמונים של קתדרלת נוטרדאם, ונחשב לאחד הסיפורים המזוהים ביותר עם הכנסייה. הספר היווה השראה גם לסרט אנימציה של דיסני בעל אותו שם. 



 
כזכור, לאחר הנזק העצום שגרמה השריפה, בצרפת נשמו לרווחה כשהבינו שהקתדרלה עצמה שרדה את האירוע, מרבית יצירות האמנות שבה נשמרו וכי הנזק הקשה שנגרם ניתן לתיקון. נשיא צרפת, עמנואל מקרון, הבטיח לבנות מחדש את הקתדרלה, וחברות צרפתיות ומיליארדרים צרפתים כבר התחייבו לסייע לשיפוצים בסכום של כ-850 מיליון דולר. 
"נבנה מחדש את נוטרדאם ונעשה אותה אפילו יפה יותר", אמר מקרון, וקרא לאחדות בצרפת. "אני רוצה שהבנייה תושלם בעוד חמש שנים. נוכל לעשות זאת. עלינו להפוך את האסון הזה להזדמנות להתלכד ולהיות טובים יותר".
מעל 400 כבאים עבדו במשך שעות ארוכות על כיבוי השריפה שפרצה בקתדרלה, ובסופו של דבר הצליחו במשימתם כ-14 שעות לאחר שהחלה. התובע הכללי של פריז, רמי היץ, אומר כי כרגע אין אינדיקציה ברורה להצתה של הקתדרלה, וכי החקירה בנושא הגורם לשריפה תהיה ארוכה ומורכבת.