מעשה קונדס חסר אחריות של חייל צה"ל כמעט הסתיים באסון. במסגרת פעילות מבצעית בבסיס ביהודה ושומרון בנובמבר, ניהלו כמה לוחמים משחק השפרצות מים. אלא שאחד הלוחמים, ד', לקח את המשחק צעד אחד רחוק מדי: הוא נטל רימון הלם וזרקו לחדר שבו שהו חיילים רבים. הרימון התפוצץ, ולאחד החיילים נגרמה פגיעה בשמיעה.



החייל נעצר בידי המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) והואשם בעבירה חמורה מאוד של חבלה בכוונה מחמירה. העונש המרבי עליה הוא 20 שנות מאסר.


בתקופה האחרונה התנהל הליך גישור פלילי, ולאחריו הגיעו הצדדים להסדר טיעון מקל. במסגרת הגישור הורשע החייל בעבירות קלות יותר: שימוש בלתי חוקי בנשק וניסיון תקיפה הגורמת חבלה ממשית. נגזרו עליו 60 ימי מאסר, חודש עבודות צבאיות והורדה בדרגה. להחלטה המקלה משמעות נוספת, כי את החייל לא ילווה רישום פלילי לשנים הבאות.



במהלך הגישור הפלילי שהתנהל בבית הדין הצבאי העלה סנגורו של ד', סרן איתי המר מהסנגוריה הצבאית, טענות בזכותו של החייל. לדבריו, מעורבות מפקדיו של החייל בחקירה ותחקור המעורבים בשטח עוד לפני חקירת מצ"ח, שיבשו את החקירה ופגעו פגיעה של ממש במשקל הראיות נגד החייל. ההגנה טענה שלמרות המעשה החמור שעשה ד', הכוונה במעשיו הייתה תמימה, והוא לא פעל מתוך כוונה לפגוע באיש.



לאחר קבלת הסדר הטיעון אמר סרן המר: "מדובר בלוחם חרדי שעשה מאמצים כבירים להתגייס ללוחם בצה"ל, למרות הלחצים מסביבתו שלא להתגייס. האירוע המדובר היה בגדר הלצה בלבד, בלא כל כוונה פלילית. מהרגע הראשון הבין החייל את טעותו והביע חרטה. אנחנו שמחים שבסופו של דבר הבינה התביעה שמדובר במעשה שנבע מרוח שטות, והלוחם לא יוכתם ברישום פלילי העלול לפגוע בעתידו".