"כנראה הבירה הטובה בעולם" - זו הייתה הססמה שליוותה את הפרסומות של חברת קרסלברג במשך קרוב לחמישים שנה. כעת, במהלך שיווקי מפתיע, יוצאת הזרוע הבריטית של החברה הדנית בקמפיין חדש שבו היא מודה שהבירה "כנראה אינה הכי טובה".



שחקן הקולנוע והבמאי אורסון וולס סיפק את הקול כאשר קרלסברג השיקה את הססמה "כנראה הבירה הטובה בעולם" לפני 46 שנה בפרסומת בטלוויזיה. אף כי המשפט הפך לאחד המוכרים בעולם הפרסום וליווה גם אירועי ספורט בינלאומיים רבים, הבירה לא זכתה תמיד לתגובות חיוביות, כאשר מבקריה טענו כי היא חלשה מאוד וחסרת אפיון מיוחד.



השבוע השיקה קרלסברג הבריטית קמפיין פרסומי חדש בעלות של 20 מיליון פאונד לבירה פילסנר, הפעם תחת הכותרת "כנראה שזו לא הבירה הטובה בעולם. אז שינינו את זה". "פעם זה היה נכון, אבל היום? כנראה שלא", נאמר בפרסומת. "מתישהו לאורך המסלול, איבדנו את הדרך. התמקדנו בכמות של בישול השיכר, לא באיכות. הפכנו לאחת הזולות, לא לטובה ביותר".



"על כן", המשיכה הפרסומת, "החליטו בקרלסברג ליצור בירה טובה יותר, שהיא פילסנר דנית מאוזנת בשלמות, עם טעם מלא יותר ורענן יותר מאשר אי פעם. סוף סוף, בירה שעומדת בהבטחה? כנראה".



"אני חושב שאנחנו די אמיצים בכך ששמרנו על השורה ואמרנו שלא עמדנו בהבטחה", הסביר לינסי וודס, מנהל השיווק של קרסלברג בריטניה. "זה כל כך אייקוני, מרבית החברות היו נותנות את הזרוע הימנית שלהן כדי להשיג את המשפט הזה, למה לא היית רוצה להפיק מזה תועלת?".