ביום ראשון בערב התפרסמה בתקשורת ידיעה מבהילה: אב טרי ששהה בשבוע שעבר במחלקת היולדות במרכז הרפואי איכילוב בתל אביב, ושמעט לאחר מכן אובחן כחולה חצבת - חשף לנגיף את התינוקות, את היולדות ואת המבקרים במקום.



אלא שהורים ששהו באותה עת במחלקה טענו כי הם שמעו על המקרה דרך התקשורת, ושרק בצהרי יום המחרת פנו אליהם ממשרד הבריאות. אותו יום היה היום השישי שלאחר ההיחשפות לחצבת במחלקה, וזהו היום האחרון שבו ניתן לקבל חיסון סביל נגד המחלה.



"גיסי התקשר ב־1:00 בלילה, אחרי שנתקל בידיעה באחד האתרים והבין מיד שמדובר בתאריך שבו שהינו שם", סיפר ל"מעריב" אב לתינוקת ששהתה במחלקה בתקופה המדוברת. "התקשרתי מיד לאיכילוב. הם אמרו שאין להם מושג ושצריך לברר במשרד הבריאות. לילה שלם לא ישנתי. רק ב־10:00 בבוקר התקשרה נציגה ממשרד הבריאות והודיעה לנו שאנחנו בסכנת חשיפה ושייצרו איתנו קשר בקרוב בנוגע לקבלת חיסון".



מתי? אין לה מושג. לקח בערך שעה עד שהתקשרו שוב. כלומר אנחנו אמורים להיות פאסיביים ואין עם מי לברר. ניסינו ליצור קשר עם מי שאפשר. אם לא היינו אסרטיביות בטירוף אפילו לא היינו יודעים שזה היום האחרון להתחסן".
 
במקרה אחר, אם שילדה בניתוח קיסרי בפרק הזמן האמור ומצבה הרפואי לא אפשר לה ניידות, הונחתה  ביום השישי לאחר החשיפה להגיע עם הפעוט לחיסון ברמת גן, כשהיא גרה בעיר רחוקה יותר במרכז. "לא משנה כמה הסברנו את המצב זה לא הזיז. ממש במזל, עובדת באחת מלשכות הבריאות הגדילה ראש באופן מיוחד כדי שישלחו אלינו את החיסון לסניף קופת החולים הקרוב אחר הצהריים".
טענה נוספת היא שנציגי משרד הבריאות שיצרו קשר עם ההורים, התעניינו לדעת רק על בעלי מערכת חיסונית מוחלשת. כך למשל, אחד ההורים אומר כי "התעקשתי להסביר שאבא שלי נולד בשנים שלא חיסנו (1957-1977, מ"ה) אבל זה לא עניין אותה. וכשהוא כן הלך ביוזמתו, אז בלשכת בריאות אח אמרו לו שהוא לא נחשף לזה מספיק ושאין צורך בחיסון ובלשכה אחרת אמרו שכן צריך. חוסר סדר מטריד".

ממשרד הבריאות נמסר כי מכיוון שההודעה על האבחנה הייתה מאוחרת, חלק מהנחשפים קיבלו את ההמלצה לחיסון רק ביום השישי לאחר החשיפה – היום האחרון לחיסון אפקטיבי. המשרד הוסיף: "אנו מנסים להנגיש ככל האפשר את החיסון לאחר חשיפה, אך לעתים אין הדבר מתאפשר".



מאיכילוב נמסר: "מרגע קבלת ההודעה על דבר האירוע ממשרד הבריאות, בצהרי יום ראשון, נערך בית החולים לטיפול מקצועי ומקיף באירוע, כנהוג באיכילוב. לצערנו, טרם סיום ההערכות, האב שחלה העלה פוסט חושפני ברשת, והמקרה פורסם בתקשורת. מיד פרסמה הנהלת בית החולים הבהרה ובה עיקרי המידע הרלוונטי.



"בית החולים חיסן עוד באותו יום את התינוקות שנותרו באשפוז, ועם סיום ניטור המשפחות העביר את המידע למשרד הבריאות לצורך זימונן לקבלת חיסון. בית החולים יפיק את הלקחים הנדרשים מהאירוע ומדגיש כי לרגע לא נשקפה סכנה לשום תינוק או יולדת".