השר להגנת הסביבה ולענייני ירושלים, זאב אלקין, התייחס הבוקר (רביעי) בתכניתו של גיא פלג ב-103FM למגעים להקמת הקואליציה החדשה, ואמר כי "לא יהיה פשוט לפתור את המחלוקת בין החרדים לבין ישראל ביתנו". מלבד זאת, הוא העריך כי השיחות ייקחו 28 ימים: "נגיע כמעט עד לימים האחרונים". 

"מבחינה מסוימת, תהליך הקמת הממשלה הפעם אולי מורכב יותר", קבע אלקין, שהסביר: "עיקר המחלוקת תהיה בין ישראל ביתנו לחרדים. יהיה מאוד לא פשוט לפתור את זה. זה קצת מזכיר לי את ימי 2009. ליברמן היה עם 15 מנדטים, אך בפוזיציה שבלעדיה לא הייתה קואליציה, ודרש גיור וברית זוגיות שמבחינת המפלגות החרדיות היו לקו אדום. בסופו של דבר נמצאה הנוסחה".



ליצמן אומר שהוא מוכן ללכת לבחירות מחדש ולא יתפשר על גיוס החרדים. 
"ביום הראשון של המשא ומתן כולם מחדדים עמדות. צריך לקחת אותו ברצינות אך אני מקווה שכולם יגלו אחריות מצד אחד ויצירתיות מצד שני ושנצליח לרבע את המעגל".
 

כשנשאל האם הוא רוצה להישאר בתפקידו, אמר: "המשרדים שאני אחראי להם הם משרדים חשובים ואני לא מקבל את ההיררכיה. זה עניין של נקודת הסתכלות. לכל פוליטיקאי יש חלום, החלום שלי הוא משרד החינוך, אך אני אדם ריאלי וזה לא נראה שזה עומד לקרות במצב הנוכחי. עם כל הרצון של כולם להשתדרג, אני מאוד אוהב את המשרדים שאני פועל בהם וחושב שיש יתרון לרציפות. אשמח להמשיך גם באותו מקום בו אני נמצא".

איחוד מפלגות הימין דורשים את תיקי המשפטים והחינוך.
"אני לא מנהל משא ומתן דרך הרדיו. זה טבעי שהם באים עם הדרישות הללו, אך הם עם חמישה מנדטים ולא שמונה. אלו תיקים מאוד בכירים ואני לא בטוח שזו דרישה ריאלית בחמישה מנדטים. אשאיר זאת לצוות המשא ומתן. העמדות שאומרים אותן בתחילת המשא ומתן הן לא תמיד העמדות שאיתן מסיימים. אני לא עוסק במשא ומתן קואליציוני ישיר, התבקשתי להוביל משא ומתן על סידור הכנסת ומבנה הכנסת ובזה אני עוסק, יש לנו צוות מנוסה שמעביר את המסרים".