יו"ר מרצ תמר זנדברג אמרה הבוקר (רביעי) כי לאחר הבחירות "נוצר מצב די מדהים בו ראש הממשלה שיש נגדו כתב אישום בכפוף לשימור קיבל מנדט מהציבור". לדבריה, בבואו להרכיב את ההסכמים הקואליציוניים יש חשש אמיתי שהוא יעבור על יסודות העבירה של הפרת אמונים ובמקום לשרת את האינטרס הציבורי יישרת את האינטרס של עצמו. "הוא עלול לדרוש את חיקוק החוק הצרפתי שמשמעותו מילוט של ראש ממשלה מהעמדה לדין אחרי שכתב אישום כבר נמצא לשולחן", אמרה ב-103FM, "אם ראש הממשלה ישתמש בהסכמים הקואליציוניים כעיר מקלט למילוט מפני כתב אישום זו הפרת אמונים ברורה".

"הציבור נתן אמון בראש הממשלה בקואליציית ימין וזה לא צ'ק פתוח לעשות את כל על רוחו", הסבירה בשיחה עם גיא פלג, "האם הציבור, בנותנו מנדט לממשלת הימין, נתן לראש הממשלה מנדט להתחמק מהעמדה לדין?". היא אמרה כי "ראוי שראש הממשלה יתפטר אם יוגש נגדו כתב אישום". יו"ר מרצ ציינה: "בהסכמים הקואליציוניים הוא זה שצריך לעמוד לנגד עיני העוסקים במלאכה ולא מצבו המשפטי האישי של ראש הממשלה. היה לנו מקרה דומה בפרשת בר-און - חברון".

פרשת בר-און - חברון עסקה בפרשה שהייתה סמויה מן העין, נטען שאנשים עשו דיל מושחת. איך את משווה את הדברים?

"פרשת בר-און - חברון טלטלה את כל המדינה ובעקבותיה הוקמה ועדת חקירה ששינתה את האופן בו נבחר היועץ המשפטי לממשלה הייתה סמויה מהעין. פה הדיל הוא גלוי, כל אחד רואה אותו ומבין שראש הממשלה עוסק במילוט עצמו ולא באינטרס הציבורי וזה דבר פסול. ראש הממשלה אמנם קיבל את המנדט מהציבור אך עליו לעסוק בהסכמים קואליציוניים העוסקים בטובת הציבור".