טרגדיה משולשת: שלושה תינוקות מתו היום (רביעי) בשלושה בתי חולים ברחבי הארץ. בלוד נקבע מותו של תינוק כבן שנה שנחנק למוות במהלך שתיית מרק בבית המטפלת שלו. במקביל, דיווח בית החולים "שערי צדק" על מותו של פעוט בן 3 שפונה למרכז הרפואי כשהוא מחוסר הכרה, מספר ימים לאחר ניתוח שקדים שעבר. מוקדם יותר נפטר תינוק בן שנה בבית החולים איכילוב כתוצאה מזיהום חיידקי נדיר בדם. 

במקרה הטרגי בלוד, המטפלת האכילה את הפעוט, ובשלב מסוים הרגישה שהוא נחנק. בעקבות כך, היא הזמינה אמבולנס שפינה אותו במצב אנוש לבית החולים, שם נקבע מותו. במשטרה בודקים את נסיבות המוות. לחובשים נמסר, עם הגעתם למקום, כי הפעוט איבד את ההכרה לאחר שנחנק תוך כדי שתיית מרק ירקות טחונים. 

הפרמדיקים של מד"א, משה גלבשטיין ואנדריי ירמייב, סיפרו: "כשהגענו לבית ראינו פעוט כבן שנה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. סיפרו לנו שהוא נחנק במהלך האוכל ואיבד את הכרתו. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל הנשמות, עיסויים ושימוש בתרופות והוא פונה במצב קריטי תוך כדי המשך ביצוע פעולות החייאה לבית חולים".

מנתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות בטיחות ילדים עולה כי מאז שנת 2008 מתו 108 ילדים בישראל עקב חנק. עד כה, בשנת 2019 נחנקו למוות ארבעה ילדים.
רוב מקרי התמותה (כ-81%) היו של פעוטות בגילי 4-0. כ-42% ממקרי התמותה מחנק התרחשו בשל חנק ממזון. 
 
אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "חנק היא הסיבה השלישית בשכיחותה לתמותת ילדים מהיפגעות. הסיבה לכך היא שאצל פעוטות קנה הנשימה צר מאוד, ולכן מזון שנשאף עלול לחסום במהירות את דרכי האוויר. ניתן למנוע מקרים אלו על ידי הקפדה על האכלה בטוחה, כשהפעוט בישיבה ולא עוסק בכל פעילות נוספת במקביל, ונמצא כל זמן האכילה תחת השגחת מבוגר. יש לוודא שגודל המזון ומרקמו תואמים לשלב ההתפתחותי של התינוק, וכי כמות המזון מתאימה לגודל פיו של הפעוט".

זיהום חיידקי נדיר
 
פעוט בן שנה אושפז אתמול ביחידה לטיפול נמרץ ילדים עם תמונה קלינית סוערת נדירה ביותר של זיהום חיידקי בדם, כך נמסר מהמרכז הרפואי איכילוב בתל אביב. עוד נמסר: "לצערנו, חרף מאמצי הרופאים, הפעוט נפטר במהלך הלילה. בית החולים משתתף בצער המשפחה. לשכת הבריאות הבריאות המחוזית כבר יצרה קשר למתן טיפול מונע עם מי שבא עימו במגע. לפרטים נוספים ובירור רפואי יש לפנות ליחידה לאפידמיולוגיה בלשכת בריאות ת"א בטלפונים: 03-5634755, 03-5634757, 03-5634896".

ד"ר גליה גריסרו, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בבי״ח דנה לילדים שבאיכילוב סיפרה: "אתמול בצהרים הגיע למיון בבית החולים דנה ילד כבן שנה וחצי עם סיפור של מחלת חום שנמשכה כמה ימים. בהמשך הופיעו ישנוניות ופריחה". היא ציינה כי אז הוא "קיבל טיפול אנטיביוטי ומצבו הידרדר, כולל תוצאות של בדיקות הדם - לכן הועלה לטיפול נמרץ ושם לצערנו למרות מאמצים אינטנסיביים של החייאה וטיפול תומך לפנות בוקר נקבע מותו". גריסרו ציינה כי "עדיין לא זוהה סוג החיידק, למרות שמדובר בזיהום אלים כנראה. כדי לא לסכן את המשפחה וילדי הגן, ניתן להם טיפול אנטיביוטי מונע כמקובל במצבים האלה. אנחנו משתתפים בצער המשפחה על האובדן הכבד".

תינוקות ששהו עם התינוק החולה בפעוטון נבדקו אתמול, חלקם שוחררו וחלקם נותרו באשפוז לבדיקות נוספות והשגחה. כחודשיים לפני כן, שני תינוקות שהיו מאושפזים בפגייה בבית החולים איכילוב בתל אביב נדבקו בחיידק אלים מסוג CRE. ההידבקות התגלתה במהלך בדיקות סקר שגרתיות והודעה נמסרה למשפחות. מבית החולים נמסר כי הם פועלים על פי הנחיות משרד הבריאות.