במסלול ישיר מהמכללה למינהל לחברת נוקיה - כ־30 סטודנטים שנה א' וב' שלומדים מדעי המחשב במכללה למינהל עברו לאחרונה סדנה עם נוי איציקוביץ, בוגר המסלול וכיום דירקטור בכיר ומנהל תוכנית היזמות של ארגון התוכנה בחברת נוקיה בארה"ב. מדובר בפרויקט שבתחילה יועד לעובדי החברה לטובת מימון וליווי סטארטאפים, ובהמשך הוחלט להחיל אותו גם על מוסדות אקדמיים, ביניהם אוניברסיטת סטנפורד בקליפורניה, אוניברסיטת טקסס באוסטין והמכללה למינהל בראשון לציון. בנוקיה מחפשים סטודנטים שיוכלו להשתלב בחברה תוך פיתוח הפרויקט שאותו הציעו.



"המטרה של התוכנית היא לגייס סטודנטים איכותיים למרכז הפיתוח בישראל שנמצא בכפר סבא ומונה כ־200 עובדים. הוא אומנם קטן ביחס לאתרים אחרים, אבל מבחינת חדשנות ורעיונות הוא מייצר המון בהשוואה לאחרים", אומר איציקוביץ בשיחה עם "מעריב" מארה"ב, לאחר ששב מביקורו הקצר בארץ. "זה מאפשר לנו לגייס סטודנטים שעברו סוג של סינון, הראו יכולת לייצר מוצר טוב ולעבוד עליו בצורה מקצועית, ובכך מאפשר לנו לראות שהם יהיו טובים לארגון שלנו".



זו הפעם השנייה שאיציקוביץ הגיע לצורך כך למכללה למינהל. ביקורו הראשון היה לפני כחצי שנה, אז הוצעו לו מספר פרויקטים על ידי המכללה, והם נבדקים כרגע על ידי החברה. "אנחנו רוצים לפתח מוצרים חדשים לחברה, ואם אנחנו נתחיל לפתח בישראל הם יפותחו במדינה גם בעתיד, כך שהגידול בייצור ובפיתוח יעשה גם בישראל", מסביר איציקוביץ, ומוסיף: "רעיונות שהוגשו לפני חצי שנה נכנסו לתהליך של הסריקה שלנו, ובשבועות הקרובים הם נמצאים בתהליך דירוג אחרון לפני קבלת החלטות אילו פרויקטים נממן. במקביל, כל חצי שנה אנחנו מתחילים בסבב גיוסים חדש של רעיונות לשלב הבא".



לדבריו, "במהלך השנתיים האחרונות הוגשו לנו מעל 1,000 רעיונות, מתוכם כ־100 הוגשו מישראל. מבחינת ההצעות מהאקדמיה, יש לנו עשרות רבות של רעיונות שהוגשו, ואנחנו מקווים למצוא כמה בודדים שעליהם נוכל להתפקס ולהשקיע".



פרופ' שמואל איציקוביץ ובנו נוי. צילום: עידן גרוס
פרופ' שמואל איציקוביץ ובנו נוי. צילום: עידן גרוס



החיבור של איציקוביץ עם המכללה למינהל מתרחב מעבר לרצון לסייע לסטודנטים בתור בוגר המסלול. אביו הוא פרופ' שמואל איציקוביץ, דיקן ומייסד בית הספר למדעי המחשב במכללה למינהל. "יש לנו קשר הדוק עם התעשייה, זה חרות על דגל בית הספר, וזה בא לידי ביטוי עם פרויקטים משותפים עם התעשייה ומעורבות של נציגי התעשייה החברים בוועדת ההוראה של בית הספר", אומר פרופ' איציקוביץ.



"אחד הדברים החשובים שראיתי לנכון בהקמת ביה"ס זה לשמור על קשר הדוק עם הבוגרים, כשהם יוצאים לתעשייה. לאחר כמה שנים, מה שהם למדו הופך לפחות רלוונטי והם בקיאים בחדש, יותר מאיתנו הסגל האקדמי. לכן אנחנו מקפידים להתייעץ עם אנשי התעשייה וביניהם הבוגרים שלנו", מסביר פרופ' איציקוביץ.



"חברת נוקיה מעודדת בקרב העובדים שלה יזמות ופיתוח טכנולוגיות חדשות בתחומים חדשים, וכשהחלו לשלב באקדמיה ביקשתי לבדוק אפשרות לשלב את זה גם אצלנו עבור הסטודנטים. אירוע ראשון נעשה בשנה שעברה, והשנה חזרנו למתכונת הזו, כשהפרויקט שייבחר על ידי נוקיה, אם ייבחר, יהיה גם פרויקט הגמר של הסטודנטים".