נשיא פרו לשעבר אלאן גרסייה ירה בעצמו היום (רביעי) לאחר שהמשטרה הגיעה לביתו בבירה לימה, על מנת לעצור באותו בחשד למעורבות בפרשת שוחד. גרסייה בן ה-69 פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, כך מסר מקור משטרתי. משפחתו הודיעה מאוחר יותר כי הוא מת מפצעיו. נשיא פרו, מרטין ויזקארה, כתב בטוויטר כי הוא "נחרד" ממותו של גרסייה ושלח את תנחומיו לבני משפחתו. 

ערוץ טלוויזיה מקומי דיווח מוקדם יותר כי גרסייה עבר ניתוח חירום ונמצא במצב אנוש, והראתה צילומים של בנו ושל תומכיו מגיעים לבית החולים. עורך דינו של גרסייה, ארסמו ריינה, אמר אז לכתבים כי מצבו של גרסייה "עדין". הוא הוסיף: "כרגע הוא עובר ניתוח. נתפלל לאלוהים שייתן לו כוח". 
גרסייה, שהנהיג את מפלגת "אפרה" הפרואנית במשך עשרות שנים, שלט בפרו מ-1985 עד 1990 כלאומן, לפני שהפך לתומך בשוק החופשי ונבחר שוב ב-2006 לכהונה בת חמש שנים. הוא נחקר בנוגע לקשריו לחברת הבנייה הברזילאית "אודברכט", שהודתה פומבית ב-2016 בכך שזכתה בחוזים יוקרתיים ברחבי אמריקה הלטינית באמצעות שוחד. 

בשנה שעברה, גרסייה ביקש מקלט מדיני מאורוגוואי לאחר שנאסר עליו לצאת מהמדינה מחשש שיימלט או ישבש את החקירה, אך המדינה הדרום אמריקאית סירבה לבקשתו. הוא הכחיש את החשדות נגדו.   



שוטרים מחוץ לביה"ח בו מאושפז גרסייה. צילום: רויטרס
שוטרים מחוץ לביה"ח בו מאושפז גרסייה. צילום: רויטרס