נשיא איראן, חסן רוחאני, אמר הבוקר (חמישי) כי הכרזת ארה"ב על משמרות המהפכה כארגון טרור היא בגדר ''עלבון'' לאיראן, והזהיר כי הכוחות האיראנים לא ישתמשו בכוח נגד מדינות אחרות, אלא רק נגד "ציונים" ו"פולשים".



רוחאני אמר כי "הכוחות המזוינים של איראן אינם מהווים איום על כל מדינה אזורית, שכן טהרן קיימה מצעד צבאי של הצבא כדי לחשוף את הציוד הצבאי האחרון שלה".



הנשיא המשיך ואמר כי "אני רוצה להגיד למדינות האזור שהכוחות המזוינים של הרפובליקה האסלאמית של איראן אינם נגדן ונגד האינטרסים הלאומיים שלהן, הכוחות  מכוונים נגד הפולשים. שורשי הבעיות שלנו הם המשטר הציוני והאימפריאליזם האמריקאי", אמר רוחאני בטקס בטהרן, בשידור חי בטלוויזיה הממלכתית.



כזכור, לפני עשרה ימים הכריזה ארה"ב על משמרות המהפכה של איראן כארגון טרור. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר שמדובר ב"צעד חסר תקדים שמכיר במציאות שבה איראן היא לא רק מדינה שמעניקה חסות לטרור, אלא שמשמרות המהפכה שלה משתתפות באופן פעיל בפעולות טרור, במימון ובקידום הטרור".



לפני יומיים אינסטגרם חסמה והסירה את חשבונות האינסטגרם הרשמיים של בכירים במשמרות המהפכה, בהם החשבון של קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס. החסימה הגיעה לאחר שאלה הוכרזו כאמור על ידי הממשל האמריקאי כארגון טרור ועל פי מדיניותה הרשמית של הרשת החברתית, פרסומים הקשורים לטרור אסורים.



בנוסך לחשבון של סולימאני, נחסמו גם אלה של מפקד משמרות המהפכה, עלי ג'עפרי ושל מוחמד פקפור, מפקד כוחות הקרקע של הארדון. לא נמסר מדוע החליטה הרשת החברתית לחסום את החשבונות.



משמרות המהפכה האיראניים הוקמו לאחר המהפכה האסלאמית שעברה המדינה ב-1979. במהלך השנים, הפכו לכוח צבאי עולה במדינה, שתפקידו לשמר את שלטון ההלכה האסלאמי-שיעי באיראן, והוא כולל כ-125 אלף חיילים. לאנשי הארגון תפקיד משמעותי בתוכנית הגרעין האיראנית, כמו גם במערך הטילים הבליסטיים שמאיים על ישראל ומדינות נוספות במזרח התיכון. הדבר מתרחש לאחר שבקיץ בשנה שעברה פייסבוק וטוויטר חסמו את החשבונות השייכים לארגון חיזבאללה. הארגון השיעי גינה בדף הטלגרם שלו את ההחלטה, וטען כי הדברים נעשו "ללא התראה מוקדמת". הארגון דיווח, כי סגירת העמודים הפתיעה אותם. גולשים שהתעניינו בדיווחיהם הופנו לחשבונות אחרים.