דריכות שיא בוושינגטון: דוח החקירה המלא של רוברט מולר, המסכם את פרשת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארצות הברית, צפוי להתפרסם הערב (חמישי) לציבור, בסביבות השעה שש בערב שעון ישראל. הפרסום לציבור צפוי להתרחש במקביל להבאתו בפני הקונגרס. התובע הכללי בארצות הברית ויליאם בר צפוי לקיים מסיבת עיתונאים כשעה לפני כן, כאשר רוד רוזנשטיין, המשנה לתובע הכללי של ארצות הברית, שמינה את מולר לחקור את הפרשה - צפוי לקחת בה חלק. 
למרות שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ובכירים בבית הלבן אינם בטוחה מה הדוח אשר מרביתו, למעט חלקים בודדים צפוי להיות גלוי לציבור, כולל והאם הוא מנקה סופית את הנשיא מכל חשד, הם מכינים תגובה תוקפנית וקשה לפרסום. על פי הדיווח שפורסם ברשת ABC האמריקאית, המסתמך על מקורות בבית הלבן, התגובה המתוכננת תהיה דומה לזו שהיתה עם פרסום המסקנות הכלליות שפורסמו כאמור בחודש שעבר. "הוא מצפה לסיום הפרשה בדיוק כמו כולם", הסביר מקור המקורב לנשיא.

טראמפ. צילום: AFP

 

בר ואנשיו בוחנים בימים אלה את הדוח של החוקר המיוחד, שאורכו למעלה מ-400 עמודים. ברשת ABC דווח כי הבית הלבן קיבל תדרוך אודות ממצאי הדוח, שהתמקד בעיקר במכניקה של הדוח עצמו ובחלוקה לסעיפים השונים, אך אופי השיחה לא פורסם. עוד נטען כי גורמים בכירים בממשל מודאגים מהדוח, זאת בשל דוגמאות אפשריות לשיבוש הליכי משפט וממסקנות הצפויות לעלות מראיונות שקיימו מולר ואנשיו עם עדים שונים. ככל הנראה, העדות המדאיגה ביותר היא זו של היועץ המשפטי בבית הלבן דון מקגהאן ששוחח עם החוקרים למעלה מ-30 שעות.
מקורבים לנשיא טוענים כי הוא לא הביע דאגה מתוכן הדוח, וכי ייתכן שאף לא יקרא אותו בשלמותו. על פי ההערכות, פקידים מהבית הלבן צפויים לסקור את הדוח, לעדכן את הנשיא בתקציר ולאחר מכן להוציא הודעה לציבור, באמצעות דוברת הבית הלבן שרה סנדרס. גורמים נוספים מצוות הדוברות של הנשיא צפויים להתראיין בתחנות הטלוויזיה השונות כדי להגן על טראמפ. גורם נוסף המקורב אליו טען כי בבית הלבן סבורים כי המידע שיכלל בדוח המלא לא צפוי לסבך את הנשיא עם גורמי החוק, זאת בהתבסס על התקציר שפורסם בחודש שעבר.
כזכור, התובע הכללי האמריקאי ויליאם בר שלח בסוף החודש שעבר לקונגרס תקציר של מסקנות חקירת התובע המיוחד רוברט מולר. "התובע המיוחד לא מצא ראיות כי אנשי קמפיין טראמפ שיתפו פעולה עם הממשל הרוסי בהתערבות בבחירות", נכתב במסמך לפי דיווח ברשת CNN. "הראיות שנמצאו לא מספיקות כדי לקבוע כי הנשיא ניסה לשבש את מהלכי החקירה. הדוח לא קובע כי הנשיא ביצע פשע אך הוא גם לא מזכה אותו". בר כתב כי הוא וסגנו, רוד רוזנשטיין, שמינה את מולר במאי 2017, קבעו כי "הראיות לא מספיקות על מנת לקבוע כי הנשיא ביצע עבירות שיבוש מהלכי משפט".