שר החוץ של לבנון, ג'ובראן בסיל, נועד עם בכיר ישראלי במוסקבה, בירת רוסיה, כך דווח הבוקר (חמישי) באתר הסעודי "אילאף". על פי הדיווח, השניים "דנו בגבולות ובחזבאללה". על פי הדיווח, הפגישה נמשכה כשעתיים, בחסות רוסיה, ובמהלכה השניים דנו, בין היתר, בסוגייה הסורית ובמשטר אסד, כמו גם בסוגיית מפעלי הנשק האיראנים בלבנון. הבכיר הישראלי העביר מסר לנשיא לבנון, מישל עאון, דרך שר החוץ הלבנוני, לפיו ישראל לא רואה בלבנון אויב, אך היא לא תהסס לתקוף מטרות של איראן וחזבאללה במדינה.

על פי הפרסום, באסיל הדגיש בפני הצד הישראלי כי על ישראל להפסיק לאיים על לבנון בגלל חזבאללה מאחר והארגון נחשב לאחד ממרכיבי המפה הפוליטית במדינה. הוא הדגיש כי "לבנון יודעת איך לקלוט את כל המפלגות בה תחת ריבונותה". עוד פורסם כי השר הלבנוני ביקש גם לבדוק את סוגיית הסנקציות האמריקאיות שיוטלו על לבנון, וביקש מהבכיר הישראלי לתווך מול הצד האמריקאי ולא למהר עם הטלת הסנקציות, ולהעניק ללבנון זמן להיערך לכך".

כזכור, במהלך נאומו של נתניהו בחודש ספטמבר האחרון מעל בימת העצרת הכללית של האו"ם, חשף נתניהו כי חיזבאללה, בשיתוף עם איראן, הקימו מספר מפעלים לטילים מדוייקים בביירות.  "בלבנון, איראן תומכת בחיזבאללה בבניית מתקנים סודיים וטילים מדויקים שיוכלו לפגוע בעומק ישראל. טילים עם דיוק של 10 מטרים", האשים נתניהו והוסיף כי "חיזבאללה משתמש באנשים התמימים בביירות כמגנים. הם בנו מתקני טילים ליד מתקן התעופה של ביירות. הינה תמונה ששווה 1000 טילים".

לאחר מכן נתניהו הציג תמונה המציגה את מתקן טילים בלבנון, ואמר: "תראו את זה, צמוד למתקן יש מגרש כדורגל. יש לי הודעה לחיזבאללה - ישראל יודעת מה אתם עושים ואיפה אתם עושים, ולא תיתן לכם להתחמק מזה". לאחר החשיפה, העביר אירגון חיזבאללה את מפעלי הטילים ממקומם, ואף קיים סיור לעיתונאים זרים במקום, אך המשיך לפעול לפיתוח נשק מדוייק במפעלים בביירות. בחודש אוקטובר נחשף מפעל טילים נוסף בביירות, ועם הגילוי, אלפי תושבים בשכונות הדרומיות של ביירות קיבלו הודעת וואטסאפ עם צילום אוויר של מתקן נוסף הממוקם גם הוא בלב שכונת מגורים סמוך לבית ספר. מדרום למתקן שוכנת גם האוניברסיטה הלבנונית, בית החולים סנט ג'ורג', ולא רחוק ממנו גם שגרירות ספרד. מדובר בעוד מפעל לדיוק טילים בדומה לשלושת המפעלים הקודמים שנחשפו.