שי בזק, יועץ התקשורת ומקורבו של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, התייחס הבוקר (חמישי) בתכנית "הקבינט" ב-103FM למגעים לקראת הקמת הממשלה, וטען כי "ליברמן לא מרים ידיים, הוא יישא לבד את דגל הליברליות". 



"אני מכיר ליברמן משנת 94 ואנחנו שומרים על קשר", הבהיר בזק בפתח דבריו. "יש לנו בעיה ברורה. קואליציה שנשענת על 60 חברי כנסת שמתוכה 25 חברי כנסת חרדים וחרדים לאומים ואנחנו רוצים לצרף עוד חמישה חברי כנסת מישראל ביתנו כדי לשמור על הרוב החילוני מסורתי ועל הערכים שלו. נקווה שזה יסתדר. זה לא יהיה קל. ברור שהחרדים קיבלו בבחירות קולות רבים והפכו לשותפים המרכזיים, אך הליכוד היא תנועה ליברלית ולאומית והייתה צריכה להילחם על הערכים הללו. עושה רושם היום שהם יושבים על הגדר. חוק הגיוס הוא חוק חשוב".
 
ליברמן יישא את דגל הליברליות בממשלה הזו?

"כן. הוא נשאר לבד אך הוא לא מרים ידיים ולכן אני לא יודע אם ייכנס לקואליציה או לא".

כשנשאל איך ליברמן יוכל להסביר לבוחריו שלא ייכנס לממשלת ימין, השיב בזק: "ליברמן הוא ימין חילוני. כעת הוא צריך להסביר לבוחרים שלו שצריך להצטרף לממשלת ימין שתוקם בדרך כזו או אחרת, ולהסביר שצריך איזשהו מחסום מפני השאיפות הבלתי מוגבלות של המפלגות החרדיות, ושהוא עומד בהבטחותיו. המחסום שהוא מציב הוא לטובתם גם של המפלגות החרדיות, וגם לטובתו של נתניהו בסופו של דבר. בכל פעם שהציבור החרדי קיבל ייצוג יתר והמנהיגים שלו היו עם תיאבון יתר - זה התנקם בהם. כשש"ס התחזקה מאוד ולא ידעה להבין את הצרכים של כל עם ישראל, עלתה שינוי והיא יצאה מהממשלה. אי אפשר לחשוב רק על ארבע השנים הקרובות. הציבור החרדי צריך להבין שיש לו כוח, אך הוא עדיין מיעוט וצריך להתחשב בציבור החילוני".



ליברמן מצהיר שהוא רוצה את תיק הביטחון. זה כדאי לו? 

"חברים שבקיעים במערכת הביטחון אמרו לי שדווקא שרי הביטחון האזרחיים היו חשובים למערכת הביטחון ונתנו מימד נוסף. אם קורים בתקופתו של שר ביטחון אירועים ביטחוניים משמעותיים הם אף פעם לא הולכים חלק כמו שכולם מצפים. כשעומד בראש המערכת אלוף לשעבר או גנרל והוא מפשל הציבור נוהג לומר שהוא מבין יותר מאיתנו לכן עשה כשעשה".
 
מה תייעץ לליברמן?
"להצטרף אך במחיר הנכון. לתת את מה שהוא מחויב לבוחרים שלו".