לאחר מספר שבועות של חקירה, מואשם היום (חמישי) ואליד ותד ברצח בית אשתו, סוזן, בבית המשפט המחוזי בחיפה. צו איסור הפרסום שהיה בפרשה, הוסר ושפך אור על המקרה הקשה, שהחל בעקבות תלונת הבעל על היעדרותה של אשתו.



על פי החשד, ואליד, בן ה-44 חנק באמצעות חבלה סביב צווארה את אשתו, ולאחר מכן הסיע את גופתה ברכב וקבר אותה ביער סמוך ביישוב חריש. את המעשה הקשה ביצע כשבנם בן השנתיים שוהה בחדר ביחד עם הוריו. פרט לרצח, מואשם הבעל בשיבוש הליכי משפט. הפרקליטות מבקשת לעצור עד תום ההליכים נגדו.

כזכור, לפני מספר שבועות, הגיע ואליד אל המשטרה, וסיפר כי אשתו נעדרת למעלה מיממה. בהתאם לכך, פתחה המשטרה תחילה בחקירה בדבר היעדרותה, תוך ביצוע חיפושים ואף פרסום לקבלת סיוע מהציבור דרך אמצעי התקשורת. פעולות חקירה של המשטרה, ועדויות שונות שהגיעו, הפריכו את גרסתו הראשונית והעלו חשד כי אין מדובר בהיעדרות, אלא הובילו לחשד לביצוע רצח על ידי הבעל.

הבעל שנעצר, הכחיש את מעורבותו לאורך כל הדרך, ולאורך השבועות האחרונים, מעצרו הוארך מספר פעמים עד לפענוח התיק. מדובר במקרה ה-14 אותו מצליחה המשטרה לפענח במגזר הערבי מתחילת השנה, כששבעה מקרים התרחשו בחודש שעבר.

כזכור, מדובר באחד המקרים הקשים שאירעו, אך ממש לא היחיד. לפני כחודש, פוענח הרצח של דיאנה פואד אבו קטיפאן, בת ה-18, שעמדה להינשא לבחיר ליבה, אך נרצחה ע"י בני משפחתה, כשארבעה מהם נעצרו מגיל 24-64, כשהרצח היה על כבוד המשפחה.
 
דיאנה נרצחה בעת שהתכוונה לנסוע עם סבה ברכב כדי להשלים את ההכנות לחתונתה ולמדוד שמלת כלה ביפו. ברגע שנכנסה לרכב היא נורתה על ידי אלמוני, נפצעה באורח קשה, אך מאוחר יותר מתה מפצעיה.