לפני קצת יותר מחודש נחשף השיר של ישראל לאירוויזיון 2019, "Home" בביצועו של קובי מרימי, ורבות מהתגובות ברשת לא היו נלהבות. עם יציאת השיר, הצליחה ישראל להתברג למקום ה-17 בטבלאות הימורים, אך בחלוף הזמן הוא ירד והגיע למקום ה-26 בלבד. דורון מדלי, אחד מיוצרי השיר "Toy" בביצוע נטע ברזילי, שהביא את התחרות לישראל, התראיין הבוקר בגלי צה"ל יחד עם הזמר עידן רייכל, שיופיע בחלק האמנותי של התחרות, והצהיר כי לדעתו למרימי אין סיכוי לנצח בתחרות.


"השיר של קובי מרימי לא יכול לנצח את האירוויזיון", אמר מדלי. "אני חושב שישראל לא מרוכזת בניצחון. השיר נבחר על ידי ועדה, קובי מרימי הוא זמר מהמם. אני בטוח שההופעה הבימתית תהיה מהממת. הזכייה היא ייצוג ישראל בכבוד במדינת ישראל".

"שורש העניין הוא איך נבחר נציג ואיך נבחר שיר", הוסיף הפזמונאי והמלחין. "אני התכוננתי לזה 10 שנים. הייתי חמש פעמים באירוויזיון לפני. או שעושים את זה או שלא, זה הרבה מאוד מחקר ופיתוח".

והשיר HOME לא בנוסחה הזו של שיר מנצח?
"לדעתי לא".


ראיון עם קובי מרימי

עוד הוסיף מדלי, בשיחה עם רייכל: "הרבה מאוד שנים ניסיתי לשכנע את עידן רייכל לייצג את ישראל באירוויזיון".

עידן רייכל - יש מצב?
"כן, אולי. רעיונות ספונטניים יכולים להיות מעניינים".

כזכור, זוכת האירוויזיון נטע ברזילי, דווקא יצאה להגנת השיר בפוסט שפרסמה בפייסבוק וכתבה: "בשבוע האחרון אני שמה לב לגל רוע לא נורמלי סביב השיר של קובי מרימי. אני זוכרת שכשטוי יצא, היה גל רוע דומה שהתחלף מהר מאוד בתמיכה. אני כאן להגיד לכם שבלי התמיכה והגב של כולם פה בישראל, הימורים או לא, לא הייתי מגיעה לאן שהגעתי".



"השיר שנבחר עבור קובי, יקיר נפשי, נתפר בדיוק למידותיו", הוסיפה ברזילי. "תאהבו או לא - זה השיר. (דרך אגב, אלני פוריירה הקפריסאית המדהימה שהגיעה למקום השני, הייתה במקומות האחרונים בטבלת ההימורים במשך חודשיים) תמיכה בנציג שלנו, ובעיקר בקובי שהוא זמר מופלא ווירוטואוז ענק עם נפש עדינה ומתוקה, תעשה פלאים להופעה שלו על הבמה, ותעשה פלאים לנו פה בישראל שוב להתאחד. זה פסטיבל מוזיקה ובאנו לחגוג את המגוון".