ארבע שנים לאחר שהודלף פרק מתוך בחינת הפסיכומטרי על ידי אחד ממכוני ההכנה לבחינה, הבוקר (חמישי) מתברר כי אותו המכון ,"מכון 800", נחשד כי עשה זאת בשנית. אתמול התקיימה בחינת הפסיכומטרי אליה אלפי תלמידים ניגשו, אך בסיומה התברר כי שתי שאלות שהופיעו בה, הועתקו על ידי אותו המכון ונמצאו בספרי ההכנה שלו.



מבדיקה שביצעו במרכז הארצי לבחינות והערכה (מאל"ו), נמצא כי שתי שאלות בחלק הכמותי שהופיעו באחד מנוסחי הבחינה שהתקיימה אתמול, הועתקו על ידי המכון מבחינה שבוצעה בעבר, תוך הפרת זכויות היוצרים של מאל"ו. בשל כך הוחלט במאל"ו לפסול את שתי השאלות שהועתקו ולא לכלול אותן בחישוב הציון במבחן.



במאל"ו מדגישים כי העתקה של חלקים מהבחינה ושימוש בהם היא עברה על החוק ובכוונתם לנקוט באמצעים נגד אותו מכון, שכבר נתבע על ידם ב-2016 ונקנס בבית המשפט.



התלמידים שניגשו לבחינה חוששים שפסילת השאלות תביא לפגיעה בציון שלהם וברשתות החברתיות מפלס החרדה שלהם, שגם ככה גבוה בגלל המתח בציפייה לציון, רק עולה. אחת הנבחנות כתבה כי "אם יפסלו את השאלה הזו אז התשובות הנכונות שלי פשוט ילכו לפח, זה ממש לא הוגן". אחרת הוסיפה כי "דווקא תשובות שיכלו להציל לי את הפרק יפסלו", ונבחן נוסף ציין כי "לדעתי הפסילה של השאלות פוגעת בכל התלמידים כי הן היו השאלות הכי קלות בבחינה".



במכון "800" בחרו לא להגיב לחשדות.