בבית החולים איכילוב אומרים היום (חמישי) כי ממצאי המעבדה של הפעוט שנפטר אמש במוסד הרפואי מצאו כי מדובר היה בחיידק אלים מאוד בשם פסוידומאס אאורגינוזה, שלא. בבית החולים ציינו: "חיידק זה, באופן נדיר ביותר, גורם לזיהום בדם שנרכש בקהילה באנשים בריאים ובספרות הרפואית מתוארים מקרים בודדים בלבד של תופעה זו. התמותה במקרים אלו גבוהה ביותר ועומדת על כ-75%.

בבית החולים הוסיפו כי אין שום קשר ברכישת חיידק זה לרחיצה בנחלים. 
 
כזכור, שלוש טרגדיות בשלושה מקרים שונים בארץ ביממה אחת. במקרה אחד אושפז פעוט בן שנה וחצי שלשום בלילה ביחידה לטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי איכילוב בתל אביב, עם תמונה קלינית נדירה ביותר של זיהום חיידקי בדם. חרף מאמצי הרופאים, הפעוט מת במהלך הלילה. 
 
המקרה השני אירע כשפעוט כבן 3 פונה אתמול בבוקר לבית החולים שערי צדק בירושלים ללא סימני חיים ותוך פעולות החייאה. בבית החולים נמשכו פעולות ההחייאה, אך לא היה מנוס מקביעת מותו. הפעוט, משכונת ג'בל מוכאבר במזרח ירושלים, עבר לפני כשבוע ניתוח שקדים בבית חולים אחר. הוא הגיע לשערי צדק לאחר שהובא מוקדם יותר בשעות הבוקר למיון מוקד החירום טרם בסניף הטיילת בירושלים. רופאי טרם הכניסו את הילד לחדר הלם והחלו בהחייאה ובפעולות מצילות חיים, במקביל להזנקת ניידת טיפול נמרץ של מד"א, שפינתה את הילד לשערי צדק, שם כאמור נקבע מותו. 
 
במקרה השלישי, שנמצא בחקירה משטרתית, פונה אתמול בשעות הצהריים פעוט כבן שנה מלוד לבית החולים אסף הרופא על ידי מד"א, כשהוא ללא רוח חיים. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו תוך כדי פעולות החייאה. מנתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים עולה כי זהו המקרה החמישי מתחילת שנת 2019 שבו ילד נחנק למוות וכי מאז שנת 2008 נחנקו למוות בישראל 108 ילדים. כ־81% ממקרי התמותה היו של פעוטות עד גיל 4. כמו כן, כ־42% ממקרי התמותה מחנק התרחשו במהלך אכילה. 
 

"חשוב להבין שחנק הוא הסיבה השלישית בשכיחותה לתמותת ילדים", אומרת אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם. "הסיבה לכך היא שאצל פעוטות קנה הנשימה צר מאוד, ולכן מזון שנשאף עלול לחסום במהירות את דרכי האוויר. ניתן למנוע מקרים אלה על ידי הקפדה על האכלה בטוחה, כשהפעוט יושב, לא עוסק בכל פעילות נוספת במקביל, ונמצא כל זמן האכילה תחת השגחת מבוגר. יש לוודא שגודל המזון ומרקמו תואמים לשלב ההתפתחותי של התינוק, וכי כמות המזון מתאימה לגודל פיו של הפעוט". סילבינגר הוסיפה: "אנו שולחים חיבוקים ותנחומים למשפחות".