ועדת השקיפות שבראשה עמדה בכנסת היוצאת חברת הכנסת סתיו שפיר תבוטל בכנסת ה-21, כך הוחלט אתמול בפגישה של יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין עם בכירים בליכוד בהם השר יריב לוין, השר זאב אלקין ויו"ר ועדת הכנסת היוצא ח"כ מיקי זוהר.



הפורום נפגש לקראת הקמת הוועדה המסדרת, ועדה זמנית של הקואליציה והאופוזיציה, שתנהל את ענייני הכנסת עד לבחירתן של ועדות קבועות. ועדת השקיפות, או בשמה המלא "הוועדה המיוחדת ליישום הנגשת המידע הממשלתי ועקרונות שקיפותו לציבור של הכנסת", פעלה רק בתקופת הכנסת היוצאת כיוזמה של ראשי המחנה הציוני.



נציגי הליכוד בוועדה המסדרת יהיו זאב אלקין ומיקי זוהר ויהיו בה נציגים של כל סיעות הקואליציה והאופוזיציה. את סיעת כחול לבן ייצג בה ח"כ עופר שלח. הועדה אמורה להתכנס לאחר חג הפסח ולבחור הרכבים זמניים לוועדת הכספים ולוועדת החוץ והביטחון. ח"כ זוהר אמר כי מסתמן שבשלב הראשון ימשיך ח"כ משה גפני (יהדות התורה) לעמוד בראש ועדת הכספים הזמנית ואילו ח"כ אבי דיכטר ימשיך לעמוד בראשות ועדת החוץ והביטחון.



הוועדה המסדרת אמורה לקבוע את חלוקת הועדות בין הקואליציה לאופוזיציה. ח"כ זוהר מסר כי מסתמן שהאופוזיציה תעמוד בראשות הוועדה לביקורת המדינה, ועדת הכלכלה וועדה נוספת. כמו כן הוועדה המסדרת תפעל גם כ"ועדת החדרים" ותטפל בחלוקת החדרים במשכן לחברי הכנסת. ישיבת הפתיחה החגיגית של הכנסת ה-21 בה יושבעו כל 120 הח"כים תתקיים ב-30 באפריל.