משרד הבריאות יוצא היום (חמישי) בהמלצה חריגה לכל הישראלים המתכוונים לטוס לחו"ל - במידה ולא התחסנו עד כה נגד מחלת החצבת, להתחסן בהקדם האפשרי, ולפני הנסיעה לחו"ל. 



בתקופה האחרונה מחלת החצבת ממשיכה להתפשט בארץ, כאשר כעת מאושפזים שני חולים במצב קשה לאחר שלקו במחלה - ילד בן 10 ודיילת אל על המונשמת ומורדמת בבית החולים מאיר בכפר סבא. כמו כן המחלה גבתה את חייהם של שני אנשים, תינוקת כבת שנה וחצי ואישה בוגרת.

במשרד הבריאות פועלים כעת על מנת לחסן את קבוצת הסיכון הגדולה והמידבקת ביותר - ילדים ובני נוער עד גיל 17, שלא קיבלו לפחות שתי מנות חיסון. בתוך כך, בחברת החדשות פורסם הערב כי מספר התינוקות והילדים הלא מחוסנים נגד חצבת בישראל הגיע ל-45 אלף. הקבוצה השנייה, המדאיגה פחות, היא כל מי שנולד בין השנים 1957-1977, שקיבלו רק מנת חיסון אחת בלבד או לא קיבלו חיסון בכלל. 

בשבועות האחרונים משרד הבריאות מעדכן כמעט באופן יומיומי על חשיפה לחצבת במוקדים שונים ברחבי הארץ, ואף נודע על ילד שהגיע מברוקלין לטיול בישראל, ולא חוסן נגד המחלה, וככל הנראה נדבק בארץ בחצבת. הילד חזר לארה"ב כשהוא מתמודד עם המחלה וגרם להתפרצות חצבת חמורה בארה"ב. 



המחלה מתפשטת במקביל גם במדינות נוספות בעולם. על פי דוח שפרסם ארגון הבריאות העולמי, מספר מקרי החצבת ברחבי העולם עלה בכמעט פי ארבעה לעומת התקופה המקבילה בשנת 2018. מספר בני האדם שנדבקו בחצבת ברבעון הראשון של 2019 הגיע ל112,163 בני אדם. 



ארגון הבריאות העולמי הוסיף כי "במהלך החודשים האחרונים נרשמו מקרים רבים של חצבת גם במדינות בהן מספר המתחסנים גבוה, כולל בארצות הברית, ישראל, תאילנד ותוניסיה - שכן המחלה התפרצה במהירות בקרב אוכלוסיות לא מחוסנות במדינות אלו".