שיחה בין ח"כ בצלאל סמוטריץ' לראש הממשלה בנימין נתניהו, המתפרסמת הערב (חמישי) בחברת החדשות חושפת את מידת הלחץ של אנשי מפלגת איחוד הימין ביום הבחירות, מפני אי מעבר של אחוז החסימה. "תיזהר שלא תצליח קצת יותר מדי ותישאר בלי קואליציה, ראש הממשלה", אמר סמוטריץ' בשיחת טלפון שקיים עם נתניהו ביום הבחירות.
 
עוד הוסיף: "יש חשש. אני אומר לך שאצלי יש חשש, לי יש הרי, בשונה מכם, יש שטח. לי יש בכל קלפי אנשים עם מחשבים ועם מספרים, ואני אומר לך שאני מוטרד מאוד, אני מתנדנד מאוד, בגלל שאתה מושך אותי מצד אחד, איילת ונפתלי בסרטוני ובשיחות טלפון של גוועלד. ברמלה אתה בקרב אדיר איתי. הם באים, והם באים להצביע לך במקום לבוא ולהצביע לי. אנשים שצבועים אצלי, במחשבים שלי. הם באים ואומרים, 'ראש הממשלה אומר שלא יהיה שלטון ימין ולהצביע לך זו פריווילגיה', תיזהר מלהצליח יותר מידי, אנחנו צריכים לעבור ביחד, ראש הממשלה. צריך להילחם כדי להביא את מצביעי הימין אבל בתוך הגוש... תדבר עם אנשים להצביע ימין. כשאתה אומר למצביעי הימין צאו להצביע, אל תגיד בסוף רק את המחל כי אתה תאכל אותנו".

כזכור, אמש, אחרי שקיבל ראש הממשלה בנימין נתניהו את כתב המינוי מנשיא המדינה ראובן ריבלין כדי לנסות ולהרכיב ממשלה, אמר נתניהו כי הוא רוצה שהשיחות על הרכבתה יחלו "ללא שיהוי". אולם נראה כי הדיווחים על פרסום תוכנית השלום צפויים לעלות גם בשולחן המשא ומתן הקואליציוני ולהקשות על ראש הממשלה לשמור לעצמו מרווח תמרון בהמשך מול הממשל האמריקאי בנושא המדיני.

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ', אמר אתמול בשיחה עם "מעריב" כי איחוד מפלגות הימין ידרשו לכתוב בקווי היסוד של הממשלה כי לא תהיינה "שום נסיגות". באשר לשאלה אם יסכימו לחילופי שטחים, אמר סמוטריץ: "מה פתאום? זה שלנו וזה שלנו. לא נסוגים ממילימטר".
לאחר כינון הממשלה ב־2013 עמדת מפלגת הבית היהודי הייתה כי תאפשר לממשלה לקיים משא ומתן עם הפלסטינים. על כך אומר סמוטריץ': "אני יכול למנוע מראש הממשלה לנסוע להיפגש עם מישהו או לדבר על משהו? לא. אני לא אומר לאנשים על מה לחשוב ועל מה לדבר" .
 
עם זאת, יו"ר האיחוד הלאומי מעביר מסר לנתניהו שאינו משתמע לשתי פנים. "אין לי בעיה לשבת כל עוד זה (המו"מ המדיני - י"ק) לא קורה באמת", אמר. "אם זו סתם ברברת, זה עניין של ראש הממשלה, אין לי איך לעצור את זה. אולם אם נראה שמשהו מתחיל להתקדם, אנחנו לא נשארים רגע. אם נראה שתוכנית הנסיגות מתקדמת, בצעד הראשון נפיל את הממשלה. לא ניתן לממשלה להכין את התוכנית כדי שברגע האחרון נפרוש ובני גנץ ייכנס במקומנו, כמו שהיה למפד"ל בהתנקות. לא, אנחנו נצא מהרגע הראשון".