העיתונות בניו יורק מדווחת היום, ערב חג הפסח, כי בית ההשקעות, מנהטן MRR בבעלות המיליארדר ההודי, תעשיין הרכב, אנאנד מהינדרה ואיל הנדל"ן האמריקאי רותם רוזן, חתם על שותפות עם איל הנדל"ן הישראלי, יצחק (צחי) חג׳ג׳ לרכישת קרקע לבניית גורד שחקים למגורים בגודל של כ-175,000 רגל רבוע בין הרחובות 57 ל-56 בין שדרת לקסינגטון לפארק אבניו במרכז העיר מנהטן.



המוכרת, הינה חברת נדל"ן טורקית אשר פעלה הרכיבה ופינתה כ-13 מגרשים על מנת לחבר ביחד למגרש אחד החל משנת 2010, חפצה במימוש נכסיה בארה"ב.



מחיר העסקה הוא כ-103.7 מיליון דולר המייצג מחיר של כ-590 דולר לרגל רבוע לבנייה. מחיר זה הינו כ-40% ירידה מערך הנדל"ן של שטחים דומים אשר נמכרו באזור בשנים האחרונות. ובכך השותפות רואה כנראה הזדמנות יוצאת מגדר הרגיל.



ירידת מחירי הנדל"ן בניו יורק נובעת מהיצע יתר של דירות אשר נבנו בתקופת הריבית האפסית ואילו כרגע קשה מאד לקבל מימון לרכישת מגרשים.




צחי חג'ג' (מימין) ורותם רוזן (משמאל)
צחי חג'ג' (מימין) ורותם רוזן (משמאל)


השדרה אשר ידועה בכינויה "שדרת המיליארדרים״ זכתה לקבל את שמה בזכות המחירים הגבוהים אשר קיבלו יזמי הנדל"ן בתמורה לדירות היוקרה באזור והמיליארדרים הרבים אשר גרים בה.



עבור MRR זוהי העסקה הרביעית במהלך השנה האחרונה ואילו עבור חג׳ג׳, זוהי דריסת רגל ראשונה בחצר הניו יורקית.



את השותפות החדשה ייצג משרד עורכי הדין המפורסם של מארק קאסוביץ, אשר מייצג את MRR בכל העסקאות וידוע כמשרד עורכי הדין אשר מייצג את הנשיא טראמפ באופן אישי. אגב, שגריר ארהב בישראל, דויד פרידמן, פרש מתפקידו במשרד עורכי הדין של קאסוביץ על מנת להתמנות לשגריר בארץ.