כוחות צה"ל, בשיתוף מג"ב והמנהל האזרחי הרסו הלילה בחברון שתי דירות של המחבל ערפאת עטיה סלימאן רפאעיה, שרצח את הצעירה הישראלית אורי אנסבכר ז"ל. סרטונים שהעלו במהלך הלילה גורמים פלסטינים לרשתות החברתיות הראו חיילים מלווים דחפור צבאי, בדרכם לביתו של המחבל באזור חברון. מצה"ל נמסר כי הוא "ימשיך לפעול במטרה לסכל טרור ולשמור על הביטחון במרחב".
בג"ץ התיר לפני כשבוע להרוס את שתי דירותיו של ערפאייה, תושב חברון בן 29, שאנס ורצח את הצעירה אורי אנסבכר בת ה-19 מתקוע לפני כחודשיים בירושלים. נגד ערפאייה הוגש בחודש שעבר כתב אישום, בו נאמר כי הנאשם הבחין באורי ז"ל, אשר שירתה כבת שירות לאומי במרכז "יעלים" לילדים ונוער בסיכון באזור עין יעל בירושלים, והחליט להרוג אותה בשל היותה יהודייה. 

בדעת הרוב המאשרת את צו ההריסה במלואו תמכו שופטי העליון שטיין ועמית. השופט ג'ורג' קרא סבר בעמדת מיעוט כי אין להרוס את הדירה השנייה של ערפאייה בשל פגיעה בלתי מידתית בהורי המחבל. 
ערפאת עטיה סלימאן רפאעיה רצח את אנסבכר ז"ל בשבעה בפברואר, ביער הסמוך לעין יעל בירושלים. הוא אותר לאחר מאמץ מודיעיני ומבצעי של שב״כ, ימ״מ וצה״ל יומיים לאחר מכן. 
 
כזכור, על פי השחזור, ערפאייה שלף את הסכין, דקר את אנסבכר שלוש דקירות, גרר אותה בידיה למרחק של כ-150 מטרים, אורי ניסתה להתנגד ואף צעקה, אבל חוץ משניהם לא היה שם איש. הנאשם ברצח דקר אותה עוד כמה פעמים, סתם את פיה בעזרת צעיף שהיה כרוך סביב צווארה, ולאחר שכפת את ידיה בחגורה, אנס אותה ונמלט מהמקום, לא לפני שלקח את הטלפון הנייד שלה, הוציא ממנו את כרטיס הזיכרון, והשליך אותו מתחת לסלע. 
 
לאחר המעשה המתועב ששחזר, ערפאייה חזר לבית לחם, שם עלה על מונית שהסיעה אותו לאיזור אל-בירה, סמוך לרמאללה. שום דבר במסלול הבריחה לא היה מתוכנן. לאחר שהסתיר את הסכין בה השתמש לרצח מתחת לשקי מלט מחוץ למסגד - תפסו אותו לוחמי ימ"מ באותו המסגד. אף גורם פלסטיני לא מביע תמיכה בערפאייה, או לוקח אחריות על מעשיו אלו. 

  

אורי אנסבכר ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה
אורי אנסבכר ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה