ג'ייסון גרינבלט, שליחו של הנשיא דונלד טראמפ למזרח התיכון, הכחיש היום (שישי) בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, את הדיווחים לפיהם תוכנית השלום האמריקאית תכלול מסירה של חלק מחצי האי סיני לידי רצועת עזה. "בבקשה אל תאמינו לכל מה שאתם קוראים. מפתיע ועצוב לראות אנשים שלא יודעים מהי התכנית שלנו ממציאים ומפיצים סיפורים מזויפים", כתב גרינבלט. 
ביום רביעי, יועצו וחתנו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר, אמר כי תוכנית השלום של הממשל האמריקאי תדרוש פשרות הן מישראל והן מהפלסטינים ותוצג בסוף חודש הרמדאן ביוני הקרוב. בשיחה עם שגרירים, קרא קושנר לשמור על ראש פתוח לגבי התוכנית, כך לדברי גורם המעורה בפרטים. "נצטרך לחפש אחר פשרות הגיוניות על מנת לקדם שלום אפשרי", אמר קושנר על פי הגורם, שביקש לא להזדהות.

לפי פרסום השבוע ב"וושינגטון פוסט", התוכנית האמריקאית לא תכלול מדינה ריבונית. על פי הדיווח, ההצעה האמריקאית צפויה לכלול הכרה מצד מדינות ערביות בישראל וקבלת הסטטוס קוו לגבי אוטונומיה פלסטינית, בניגוד למדינה ריבונית.

בתוך כך, בכירים לשעבר באיחוד האירופי גינו את מדיניות ממשל טראמפ לגבי הסכסוך הישראלי-פלסטיני וקראו במכתב לגוש לדחות כל תוכנית שלום אמריקאית ש"אינה הוגנת" כלפי הפלסטינים. הגארדיאן ביום שני כי המכתב נשלח לאיחוד האירופי ולממשלות אירופיות נחתם על ידי 25 שרי חוץ לשעבר, שישה ראשי ממשלה לשעבר ושני מזכ"לי נאט"ו לשעבר.