ניסיון לרצוח במהלך החג: פלסטיני שהתקרב למוצב משמר הגבול סמוך לצומת תפוח עורר היום (שבת) את חשדם של הלוחמים, שהחלו לבצע אחריו מרדף רגלי, בסופו נחסם המחבל על ידי ניידת משטרה, ניסה לפתוח את דלתה כשסכין בידו - ונורה. אין נפגעים לכוחותינו, המחבל נפצע, טופל על ידי כוחות הביטחון ופונה לבית החולים בילינסון כשמצבו קשה מאוד ונשקפת סכנה לחייו.


על פי המשטרה, המחבל, בן 20 תושב סניריא, הגיע כאמור למוצב מג"ב ועורר את חשדם של הלוחמים, שהחלו לבצע אחריו מרדף רגלי. שוטר שהיה במקום זיהה את המרדף וחסם את דרכו של המחבל באמצעות ניידת משטרה - ובתגובה לכך, שלף המחבל סכין וניסה לפתוח את דלת הניידת בכוונה לדקור את השוטר. בתגובה לכך השוטר ירה על המחבל ופצע אותו. 



לא מצליחים לראות את הסרטון? היכנסו לאתר המותאם



לפני כעשרה ימים ניסתה מחבלת, תושבת טול כרם, לדקור איש כוחות הביטחון במהלך בידוק של נוסעי אוטובוס במעבר מחסום א-זעיים. היא נוטרלה לאחר שהכוחות פתחו בנוהל מעצר חשוד לעברה, תוך ביצוע ירי לאוויר. לא היו נפגעים באירוע והחשודה הועברה לחקירה. 
שבוע לפני כן, ניסה מחבל לדקור ישראלים בצומת הביתות שליד חווארה, דרומית לשכם, ונוטרל על ידי אזרח ישראלי. הוא פונה לבית החולים במצב קשה ומותו נקבע בהמשך. זמן קצר לאחר האירוע, החלו הפרות סדר מצד פלסטינים שהתעמתו עם כוחות הביטחון. בהמשך, נטען על ידי ארגון "בצלם" כי הוא נורה על ידי אזרח ישראלי לאחר שזרק אבנים לעבר מכוניתו, ובזמן שלא היווה סיכון לכאורה.