ניסיון פיגוע דקירה: פלסטיני שהתקרב למוצב משמר הגבול סמוך לצומת תפוח עורר היום את חשדם של הלוחמים, שהחלו לבצע אחריו מרדף רגלי, בסופו נחסם המחבל על ידי ניידת משטרה, ניסה לפתוח את דלתה כשסכין בידו - ונורה. אין נפגעים לכוחותינו, המחבל נפצע, טופל על ידי כוחות הביטחון ופונה לבית החולים בילינסון כשמצבו קשה מאוד ונשקפת סכנה לחייו.
על פי המשטרה, המחבל, בן 20 תושב סניריא, הגיע כאמור למוצב מג"ב ועורר את חשדם של הלוחמים, שהחלו לבצע אחריו מרדף רגלי. שוטר שהיה במקום זיהה את המרדף וחסם את דרכו של המחבל באמצעות ניידת משטרה - ובתגובה לכך, שלף המחבל סכין וניסה לפתוח את דלת הניידת בכוונה לדקור את השוטר. בתגובה לכך השוטר ירה על המחבל ופצע אותו. 
צילום: דוברות המשטרה

גרינבלט: "תוכנית השלום לא תכלול מסירה של חלק מסיני לרצועת עזה"
ג'ייסון גרינבלט, שליחו של הנשיא דונלד טראמפ למזרח התיכון, הכחיש בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, את הדיווחים לפיהם תוכנית המאה תכלול מסירה של חלק מחצי האי סיני לידי רצועת עזה. "בבקשה אל תאמינו לכל מה שאתם קוראים. מפתיע ועצוב לראות אנשים שלא יודעים מהי התכנית שלנו ממציאים ומפיצים סיפורים מזויפים", כתב גרינבלט.
בנוסף, הוא הזהיר בראיון ברשת "סקיי ניוז" בערבית מפני "בזבוז של תוכנית השלום". השליח הוסיף: "כל צד מפרש את הביטוי 'פתרון שתי המדינות' בצורה שונה. אין תועלת להשתמש בביטוי שמעולם לא הוביל לשלום".
צילום: רויטרס
"חשוב להפריע לאונר"א": נחשף מייל שכתב ג'ארד קושנר לבכירי הבית הלבן
בתחילת 2018, ניסה ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו הבכיר של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, לגייס תמיכה עבור המהלך שיבטל את המימון האמריקני לסוכנות הפליטים הפלסטינים אונר"א, ובכך לבטל את המדיניות שהייתה נהוגה בבית הלבן במשך שנים. המגזין אמריקאי "Foreign Policy" חשף מייל ששלח קושנר לבכירי הבית ב-11 לינואר 2018, ובו שטח את טיעוניו והפציר בהם להעז. בסופו של דבר, כזכור, המימון שהועבר לאונר"א אכן הופסק - ומדינות ערביות הגבירו את תמיכתן בסוכנות, שנכנסה למשבר כלכלי חמור בעקבות הפסקת העברת הכספים האמריקאים. 
"המטרה שלנו לא יכולה להיות לשמור על דברים יציבים כפי שהם", כתב קושנר, "המטרה שלנו צריכה להיות להפוך את הדברים לטובים יותר בצורה משמעותית! לפעמים צריך לקחת סיכונים אסטרטגים כדי להגיע לשם". במכתב, אליו היו מכותבים בין היתר השגרירה ניקי היילי, השליח למזרח התיכון ג'ייסון דב גרינבלט, היועץ לביטחון לאומי ובכירים נוספים, כתב קושנר כי "חשוב מאוד לעשות מאמץ כנה ולהפריע לאונר"א. הם מנציחים סטטוס קוו מושחת, לא יעיל ולא מסייע לשלום". במייל, קישר קושנר את המכותבים למאמר שנכתב ב"וולס טריט ג'ורנל", אשר כרך בין סיום בעיית הפליטים הפלסטינים לבין חיסולה של אונר"א.
צילום: רויטרס
 
ההורים מ"בית הזוועות" בקליפורניה נידונו למאסר עולם
 
ההורים שעינו את 12 ילדיהם ב"בית הזוועות" בקליפורניה נידונו למאסר עולם על ידי בית המשפט בריברסייד. הזוג, דיוויד ולואיז טורפין, עוררו זעזוע עולמי לאחר שכבלו את ילדיהם לרהיטים בשלשלאות ובמנעולים למשך חודשים, הרעיבו אותם ומנעו מהם תנאים בסיסיים. בני הזוג בכו בכל פעם ששמעו את עדויות ילדיהם במהלך הדיונים בבית המשפט. "אני מצטערת על כך שפגעתי בילדי, אני אוהבת אותם מאוד והאושר שלהם חשוב לי", אמרה האם. הזוג צפוי לבלות את שארית חייו מאחורי הסורגים, אלא אם עונשם יקוצר מעט, אחרי שירצו לפחות 25 שנות מאסר.
כזכור, בני הזוג נעצרו בינואר 2018 לאחר שנחשפה הזוועה, כאשר אחת הצעירות הצליחה להימלט מהבית והתקשרה למשטרה. בהקלטה של שיחה למוקד החירום, אמרה הצעירה שנמלטה כי אחיה ושתי אחיותיה הצעירים נכבלו למיטותיהם וכי היא לא יכלה לסבול זאת יותר. "הם התעוררו בלילה והתחילו לבכות וביקשו שאתקשר למישהו", אמרה. "רציתי להתקשר אליכם כדי שתעזרו לאחיותיי".  
הישיבה הגדולה במוסקבה הוצתה, אין נפגעים
 
ישיבת "תורת חיים" במוסקבה הוצתה בליל הסדר, כך דווח בתקשורת הרוסית. על פי הדיווחים, כ-60 תלמידים, רבנים ואורחים נכחו במבנה בזמן השריפה, אך לא היו נפגעים. אולגה אסאולובה, דוברת הרב הראשי של מוסקבה פנחס גולדשמיט, אמרה לסוכנות הידיעות "אינטרפקס" כי האש הוצתה באזור האחסון של הבשר הכשר וכי צלבי קרס צוירו על הכניסה לישיבה. לדבריה, מעולם לא הושמעו איומים כלפי הישיבה הגדולה. "האוכל היקר והכשר שנשמר עבור חג הפסח נשרף גם כן", סיפרו בישיבה.
"פשוט מביך": הלייבור בירכו את הקהילה היהודית בברכת חג שמח ועוררו סערה בממלכה
 
מפלגת הלייבור הבריטית סיפקה לא פעם התבטאויות שנויות במחלוקת כלפי ישראל והיהודים, ופעמים רבות חברים בה נקשרו באמירות אנטישמיות מעוררות סערה. בחשבון הטוויטר הרשמי של המפלגה, פורסמה ברכה לכבוד חג הפסח, ולצידה נכתב: "אנו מאחלים לכל חברי הקהילה היהודית שמתכוננים לארוחת ערב פסח - חג שמח מכל חברי מפלגת הלייבור". כנראה שהם לא כל כך מכירים את מנהגי החג, שכן לפוסט צורפה תמונה של מגן דוד, כוס יין וכיכר לחם.
מי שפרסם את התמונה, ככל הנראה לא העריך את עוצמת הסערה שהיא תעורר. בין היתר נכתב בתגובות: "יהודים לא אוכלים לחם בפסח - העניין בחג הזה הוא לא לאכול לחם ולאכול מצות", ו"לא להאמין שהלייבור הצליחו לפשל גם פה". עוד הוסיפו גולשים - "זה מראה עד כמה אתם חסרי ידע ולא מכירים את הקהילה היהודית, פשוט מביך". הברכה כאמור הוסרה והועלתה מחדש בגרסה מתוקנת, בלי האייקון של הלחם. 
הברכה המתוקנת. צילום מסך מתוך הטוויטר של המפלגה
כ-70 אלף מטיילים פקדו את שמורות הטבע והגנים הלאומיים. בין האתרים הבולטים היו הגנים הלאומיים מצדה וקיסריה עם כשלושת אלפים מטיילים בכל אחד מהם ושמורות הטבע עין גדי והבניאס עם כאלפיים מטיילים בכל אחת. כמו כן, כאלפיים מטיילים בחרו לחגוג את ליל הסדר בחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים כאשר הבולטים בהם היו חניוני הלילה במצדה, חאן בארות וחורשת טל.