משרד התחבורה, בשיתוף חברת Via ודן, החל להפעיל צי מיניבוסים באזור תל אביב. הרעיון העומד מאחורי הפיילוט, שכבר פועל באופן שוטף ברחבי העולם, הוא שכל משתמש מזין נקודת איסוף ונקודת יעד, והאפליקציה בתורה תכוון אותו לתחנה האוטובוס הקרובה. משם הוא ייאסף על ידי אחד המיניבוסים שנמצא בקרבת מקום, וזה יוריד אותו בתחנת האוטובוס הקרובה ביותר ליעד.
המסלול המדויק משתנה ומושג באמצעות חישובים שעושה היישומון: המערכת משקללת את מספר הנוסעים שיש במיניבוס, את קרבתו לנקודת האיסוף ואת נקודת היעד של שאר הנוסעים. מחיר הנסיעה יעלה 10 עד 15 שקלים, תלוי ברמת העומס בכבישים.
מפעילי הפיילוט הופתעו לטובה מההיענות של הישראלים להשתמש בשירותי האוטובוסים עוד לפני הפרסום המסיבי. עם זאת, עוד מוקדם לדעת אם מדובר בהצלחה מסחררת או באנשים המוגדרים כמאמצים מוקדמים (early adopters) של הטכנולוגיה, הבאים רק כדי להתנסות בה. 

"הצעירים של היום נולדים לתוך זה, והאפליקציה קלה לשימוש. חלקם מכירים את עצם הרעיון מהעולם הגדול, הוא פעיל ביותר מ־40 מדינות", אמר בכיר במיזם.
"הריבון ויוזם הרעיון הנהדר הזה הוא משרד התחבורה, אבל למהירות הנסיעה משקל סגולי עצום. בכלל לא משנה אם אתה נותן שירות מיוחד, מפנק ואיכותי, כל עוד גוש דן הוא פקק אחד גדול, גם בגלל עבודות הרכבת הקלה והעובדה ששדרות ירושלים ואלנבי ייסגרו. קשה ליצור יש מאין. אתה יכול לקחת את הרעיון הנשגב והיפה ביותר, ולבצע אותו בצורה מושלמת, אבל אם אתה לא נותן כלים ותנאים אלמנטריים - דבר לא יקרה".
"צריך לקבל החלטה", הוא מוסיף. "הגענו למבוי סתום בגוש דן. עלינו להחליט: או רכב פרטי או תחבורה ציבורית. אי אפשר גם וגם. הרי כל שנה נוספים פה מאות אלפי כלי רכב שגודשים את גוש דן מדי בוקר. אי אפשר להמשיך ככה. וממש כמו בערים המודרניות באירופה, לו נתנו לתחבורה הציבורית לנוע, היא הייתה ממלאת את ייעודה".
הבכיר התייחס לכך שהמיזם אינו פועל בשבת ואמר שמשרד התחבורה אינו יכול לאשר להפעיל מיזם כזה בשבת. הוא הוסיף: "המיזם הזה הוא בהרצה, הוא מוגבל לפרק זמן מסוים וייבחן תחת זכוכית מגדלת על כל היבטיו. יצטרכו לקבל פה החלטות קשות, ועל זה ראוי לציין שגם 'אגד' תצטרף בעוד כמה חודשים להפעלת המיניבוסים".
עוד אמר: "בעולם הגדול התחבורה השיתופית כבר הוכיחה את עצמה. הרעיון של המיזם הוא ליצור יצור כלאיים בין הקווים הקשיחים של האוטובוסים לבין מונית ספיישל, הלוקחת אותך מדלת לדלת. פה עשויה להיות סטיית תקן של 100־150 מטר לתחנת האוטובוס הקרובה ביותר אליך, והיא מדריכה אותך להגיע למקום המפגש עם המיניבוס. בשונה מאוטובוסים, אין למיניבוסים במיזם נקודות עצירה קבועות אלא הן נוצרות לפי ביקושים".
מחיר הכרטיס יהיה מעט יקר בהשוואה לנסיעה באוטובוס עירוני: פי שניים עד שניים וחצי. הקהל שהיום משתמש בתחבורה הציבורית אינו יכול להרשות לעצמו באופן סדיר ותדיר את שירות הפרימיום הזה.
השירות מיועד בעיקר להוריד אנשים מהרכב הפרטי ולא מהתחבורה הציבורית. המטרה היא שאנשים במקומות עבודה גדולים ובאזורי היי־טק ישתמשו בו פעמיים עד שלוש בשבוע וישאירו את הרכב שלהם בבית. 
הגורם סבור שאחד הפתרונות לגודש התנועה במהלך היום הוא למנוע מרכבים להיכנס לאזורים בעייתיים בתוך גוש דן, כפי שנהוג באירופה - חוץ מדיירי המקום, אף רכב אינו מורשה להיכנס לאזור בשעות מסוימות.