תחזיות מזג האוויר הבטיחו חורף בימי חול המועד, ואכן הוא צפוי להתקיים. מזג האוויר הבוקר (ראשון) יהיה קר משמעותית לעונה, כ-5 מעלות פחות בחוף ו-12 מעלות בהרים. לאורך שעות הבוקר היה מעונן חלקית עם גשם מצפון הארץ ועד צפון הנגב, כאשר בחרמון החל לרדת שלג ובמרכז הארץ ירד ברד.



הגשמים והטמפרטורות הנמוכות צפויות להימשך במרכז ובצפון הארץ גם בשעות הצהריים. בשירות המטאורולוגי מזהירים כי ישנה סכנת שיטפונות בנחלי הדרום והמזרח. 

כמו כן, בשירות המטאורולוגי הזהירו מפני רוחות חזקות בים התיכון היום בשעות הלילה, שיורגשו לאורך כל מישור החוף. הרוחות יהיו במגמת התחזקות וייתכן כי ימשכו גם בשעות הבוקר. הטמפרטורות היום הן: ירושלים: 7-10, תל אביב: 12-18, חיפה: 11-16,  נתניה: 12-18, אילת: 12-22, אשדוד: 12-17, מרום גולן: 3-7.
ברד במרכז הארץ. צילום: קובי ריכטר, טי.פי.אס


שלג בחרמון. צילום: אתר החרמון
שלג בחרמון. צילום: אתר החרמון


מאתר החרמון נמסר כי במפלס התחתון מעל 20 ס"מ שלג נערמו משעות הלילה והשלג ממשיך לרדת. "זכינו למנת שלג הגונה ומפתיעה. לא ציפינו שנסגור היום את האתר, אך בטיחות המבקרים מעל הכל. ותיקי האתר לא זוכרים אירוע שלג כזה משמעותי  בפסח, בסוף אפריל שגרם לסגירת האתר", ציין אלון פרידמן מנכ"ל האתר. על פתיחת האתר תבוא הודעה.

מחר מזג האוויר יהיה גם כן קר מהרגיל לעונה, עם צפי לגשם מקומי בצפון וייתכן שגם במרכז. לקראת שעות הצהריים צפויה עלייה קלה בטמפרטורות והגשם יפסיק בהדרגה. ביום שלישי ורביעי יהיה קר מהרגיל לעונה אך מזג האוויר יהיה בהיר, ללא גשמים. מזג האוויר הקר שפותח את השבוע ישתנה לחלוטין בסוף השבוע, כאשר ביום חמישי ושישי, צפוי להיות חם מהרגיל במעלה אחת בחוף וב-4 מעלות בהרים, עם שינויים קלים בין הימים. 

מרשות הכנרת נמסר כי בעקבות גשמי הברכה, עלתה הכנרת בעוד ס"מ אחד מאתמול. חסרים עוד 2.63 מ' לקו האדום העליון, כאשר המפלס גבוה ב-1.57 מטר מהקו האדום התחתון ועומד על 211.54-.
עונת הרחצה נפתחה רשמית אך עקב מזג האוויר הסגרירי, בודדים הנופשים בכנרת. והצוות נערך לקליטת הנופשים החל מהימים הבאים אז צפויות טמפרטורות גבוהות יותר. בנוסף מזמינה רשות הכנרת, את המטיילים בחוה"מ פסח לסיורים מודרכים ללא תשלום, שיפתחו מחר. 

יש לכם תמונות או סרטונים של מזג האוויר? שלחו לנו למייל: [email protected]

חופי הכנרת בגשם. צילום: רשות הכנרת
חופי הכנרת בגשם. צילום: רשות הכנרת