שורה של פיגועי טרור על רקע דתי בסרי לנקה: 156 בני אדם נהרגו, בהם 35 זרים ו-400 נפצעו הבוקר (ראשון) בסדרה של פיצוצים בשלוש כנסיות בערים סמוכות לבירה קולומבו במהלך תפילת חג הפסחא. בנוסף, נפגעו גם שלושה בתי מלון בעיר הבירה. על פי המשטרה המקומית, באחת הכנסיות, הנמצאת צפונית לקולומבו, נהרגו 50 בני אדם.


גורם ביחידת החבלה של המשטרה אמר כי אחד הפיצוצים אירע בכנסיית סנט אנתוני בקולומבו. "אנשינו עוסקים בפינוי הנפגעים", הוסיף. כנסיית סן סבסטיאן, השוכנת בעיר נגומבו, הסמוכה לקולומבו, פרסמה בדך הפייסבוק שלה תמונות קשות מהפיצוצים וכתבה: "פיגוע פצצה בכנסייה שלנו, אנא בוא לעזור אם יש לכן בני משפחה כאן".






בעקבות הפיצוצים, פרשה הממשלה כוחות צבא מחוץ לכנסיות על מנת להגן עליהן. ראש הממשלה, רניל ויקרמסינגה, קרא לכינוס חירום של מועצת הביטחון של מדינתו.  עד כה אף ארגון לא נטל אחריות לביצוע הפיגועים, אולם על פי דיווחים בהודו, ארגון המדינה האסלאמית הוא שעומד מאחורי המתקפה. על פי ה-BCC, בסרי לנקה חששו ממצב שבו מוסלמים שלחמו עבור דאעש יחזרו הביתה וימשיכו בג'יהאד גם שם.

ממשרד החוץ נמסר כי מבדיקה של קונסול ישראל בהודו, אלי סנה, לא ידוע עד כה על נפגעים ישראלים בפיגועים בסרי לנקה. נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס לשורת הפיגועים בסרי לנקה, וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "זהו פשע מתועב. כולנו ילדים של אלוהים. מתקפה על דת אחת היא מתקפה על כולנו. ישראל שולחת את תנחומיה למשפחות הקורבנות ומאחלת החלמה ממהירה לפצועים". 

אנשי צבא שומרים על כנסיית סנט אנתוני בקולומבו. צילום: רויטרס
אנשי צבא שומרים על כנסיית סנט אנתוני בקולומבו. צילום: רויטרס


בסרי לנקה חיים מעל 21 מיליון בני אדם, כשהמיעוט הנוצרי מהווה כ-7.5 אחוזים מהאוכלוסייה, כשרובם קתולים. בעבר סבלה המדינה שורה של אירועי טרור שבוצעו על ידי "הנמרים הטאמיליים", ששאפו להקים מדינה העצמאית בצפון המדינה. עם זאת, הארגון חדל לפעול לפני כעשור, לאחר שהובס על ידי הממשלה לאחר יותר מ-20 שנה.