כל מי שביקר מימיו בגן חיות יודע שאסור להאכיל את החיות בשום פנים ואופן, מאחר וזה מסכן את בריאותן וחייהן. אף על פי כן, אנשים ממשיכים לעשות זאת, ומלבד אוכל הם נותנים לבעלי החיים אשפה ועוד כל מיני חפצים שברור שלא נועדו לאכילה. בשבוע שעבר למשל, תייר שביקר בגן חיות בסין חשב שזה יהיה רעיון מעולה לתת לג'ירפות לנשנש שטרות כסף. מיותר לציין שההנהלה ממש לא שמחה על כך.

לפי דיווח של חדשות the South China Morning Post, עובדים בגן החיות של מחוז יונאן שמו לב לשטרות רבים מפוזרים בכלוב הג'ירפות זמן קצר לפני ההאכלה של הצהריים. על מנת לדאוג שהג'ירפות לא יאכלו את שטרות הנייר, הם הסיחו את דעתן עם אוכל בזמן שאספו אותם. סך הכל הם אספו 10,000 יואן סיני (כ-1500 דולרים). הם שאלו את המבקרים בגן החיות אם הבחינו במישהו חשוד או שמו לב למה שקרה, אך איש מהם לא ראה דבר.

המשטרה מחפשת אחר תייר שהאכיל ג'ירפות בשטרות נייר. צילום מסך
המשטרה מחפשת אחר תייר שהאכיל ג'ירפות בשטרות נייר. צילום מסך


"יש תיירים שנהנים לתת לחיות אוכל כשהם מבקרים בגן החיות, אבל ראיתם פעם תיירים שמאכילים אותן בכסף?", נכתב בהודעה של הנהלת גן החיות  במדיה החברתית הפופולרית בסין WeChat, "המשטרה עוזרת לנו לחפש את הבעלים. עד כה אף אחד לא הגיע לקחת את הכסף".

בעקבות האירוע, ההנהלה שבה והזהירה את המבקרים לא להאכיל את החיות, לא באוכל, לא בכסף ולא בכל דבר אחר: "אנחנו רוצים לבקש מהתיירים לא להשליך אשפה או להאכיל את החיות בדברים מוזרים. אכילת מזון שונה עלול לגרום לחיות לבעיות עיכול, וכתוצאה מכך לפגוע בגדילה ובהתרבות שלהן. כמו כן, אם הן יאכלו דברים שלא ניתן לעכל, כמו שקיות פלסטיק, הן עלולות לסבול מפציעות מסכנות חיים ואפילו למות".

השטרות מפוזרות בכלוב הג'ירפות. צילום מסך
השטרות מפוזרות בכלוב הג'ירפות. צילום מסך