מספר ההרוגים בטבח בבירת סרי לנקה, קולומבו, עלה הבוקר (שני) ל-290 בני אדם. במתקפה שהחלה בשעות הבוקר של יום ראשון נפצעו 500 בני אדם.  שמונה פיצוצים אירעו  בבירת המדינה וסמוך לה, שבעקבותיהם הצהירה המשטרה המקומית על עוצר מיידי בין 18:00 ל-6:00, כאשר במקביל הממשלה המקומית חסמה את הרשתות החברתיות. שר ההגנה רוואן וויג'וודרנה הכריז מאוחר יותר כי מבצעי הפיגועים זוהו ועד כה נעצרו 24 חשודים.



מחלקת המדינה של ארצות הברית הוציאה אזהרת מסע מתוקנת לסרי לנקה, בה קבעה כי ארגוני טרור ממשיכים לתכנן מתקפות אפשריות בסרי לנקה על פי ההודעה, "מחבלים עלולים לתקוף בהתרעה קצרה או בלי התרעה כלל". עוד נמסר כי מטרות אפשריות כוללות אתרי תיירות, מסופי תחבורה, קניונים, בתי מלון, מקומות תפילה, נמלי תעופה ומקומות ציבוריים נוספים. 



מקונסול ישראל בהודו, רון מלכא, נמסר כי  אין מעורבים ישראליים בתקיפות המדוברות. לפי דיווחים בתקשורת המקומית, בין המטרות שנפגעו דווח על כנסיות ובתי מלון, כאשר 35 זרים לפחות נרצחו במתקפה. במשטרת סרי לנקה הודיעו כי שני מחבלים מתאבדים עומדים מאחורי שניים מהפיצוצים, וכי ידוע כי חלק מהמעורבים בביצוע המתקפה הנם מוסלמים.

שר הכלכלה המקומי, הרשה דה סילבה, הודיע מיד לאחר האירועים על כינוס חירום של הממשלה, ותיאר את המראות בכנסיית סנט אנתוני כ"איומים". בציוץ בטוויטר הוא סיפר כי "ראיתי חלקי גוף פזורים בכל מקום", והוסיף: "יש הרבה נפגעים, כולל זרים. בבקשה הישארו בבתיכם". 
 
רג'יבה וויג'שינה, חבר הפרלמנט לשעבר של סרי לנקה, אמר כי המתקפה המשולבת "זעזעה את המדינה". לדבריו, "זה ממש מצמרר, מעולם לא היה לנו אירוע מהסוג הזה. בסרי לנקה הייתה תקופת טרור נוראה שנמשכה 25 שנה, וכשהיא נגמרה הייתה הקלה גדולה, אבל אירוע מאורגן שבו לקחו חלק כמה מחבלים מעולם לא קרה. אנשים בפאניקה". 
גורם רשמי במלון "סינמון גראנד", שממוקם סמוך למעון הרשמי של ראש הממשלה המקומי, אמר כי "ההדף, מאחד הפיצוצים חדר דרך מסעדה והרג לפחות אדם אחד".
 
עוסמן עלי, תושב הבירה, סיפר ל-BBC כי ברחבי העיר נרשמים תורים מאסיביים במוקדי תרומות דם. "לכולנו יש כוונה אחת בלבד, והיא לעזור לקורבנות הפיגוע, ולא משנה מאילו דת או גזע הם. כל אחד עוזר למי שהוא יכול". 

אנשי ביטחון באזור הפיגועים. צילום: רויטרס
אנשי ביטחון באזור הפיגועים. צילום: רויטרס

מתקשים לעכל את המראות בזירת הפיגוע. צילום: דינוקה ליאנווטה, רויטרס
מתקשים לעכל את המראות בזירת הפיגוע. צילום: דינוקה ליאנווטה, רויטרס

ההרס בבירה קולומבו. צילום: AFP
ההרס בבירה קולומבו. צילום: AFP


ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר כי הוא "מביע בשם אזרחי ישראל זעזוע עמוק מההתקפות הרצחניות נגד אזרחים חפים מפשע בסרי לנקה. ישראל נכונה לסייע לרשויות בסרי לנקה בשעה קשה זו. העולם כולו חייב להתאחד במאבק נגד נגע הטרור".

נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס לשורת הפיגועים בסרי לנקה, וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "זהו פשע מתועב. כולנו ילדים של אלוהים. מתקפה על דת אחת היא מתקפה על כולנו. ישראל שולחת את תנחומיה למשפחות הקורבנות ומאחלת החלמה ממהירה לפצועים". 

לא ידוע על נפגעים ישראלים

כאמור, סדרה של פיצוצים אירעה הבוקר בשלוש כנסיות בערים סמוכות לבירה קולומבו במהלך תפילת חג הפסחא. בנוסף, נפגעו גם שלושה בתי מלון בעיר הבירה. על פי המשטרה המקומית, באחת הכנסיות, הנמצאת צפונית לקולומבו, נהרגו 50 בני אדם. בעקבות הפיצוצים, פרסה הממשלה כוחות צבא מחוץ לכנסיות על מנת להגן עליהן. ראש הממשלה, רניל ויקרמסינגה, קרא לכינוס חירום של מועצת הביטחון של מדינתו. 

עד כה אף ארגון לא נטל אחריות לביצוע הפיגועים, אולם על פי דיווחים בהודו, ארגון המדינה האסלאמית הוא שעומד מאחורי המתקפה. על פי ה-BBC, בסרי לנקה חששו ממצב שבו מוסלמים שלחמו עבור דאעש יחזרו הביתה וימשיכו בג'יהאד גם שם.

ממשרד החוץ נמסר כי מבדיקה של קונסול ישראל בהודו, אלי סנה, לא ידוע עד כה על נפגעים ישראלים בפיגועים בסרי לנקה. ישראלי מסרי לנקה סיפר בכאן ב' כי "זו מדינה מתפתחת, תיירים בדרך כלל לא מגיעים לקולומבו, ומטיילים בהרים. בדרך כלל רק נוחתים בקולומבו. בשנים האחרונות העיר התפתחה מאוד, יש מנופים בכל מקום, ובניינים גבוהים שמעולם לא נראו פה עד כה. הסינים משקיעים כאן הרבה ובונים עיר על המים ליד קולומבו. רואים את זה יום-יום מתפתח. החיים די טובים כאן". 
 
לדבריו, "יש יהודים בודדים בסרי לנקה. יש פה בית חב"ד, והרבה מטיילים וגולשים שמגיעים לחופים, אבל לא תושבים יהודים. יש לנו מספר מטיילים בסרי לנקה ולכולם שלום. אני אחזור לשם בעוד עשרה ימים. לא הייתה לי שום בעיה של ביטחון שם, ויודעים בגדול מי עומד מאחורי זה. עכשיו תהיה הזדמנות למגר אותם". 

מדוברות משרד החוץ נמסר, ללא קשר לשורת התקיפות הרצחניות בסרי לנקה, אכן אזרח ישראלי נפטר היום שם, האירוע התחיל בתאונה לפני כשבוע, ולבקשת המשפחה לא העבירו התייחסות נוספת בנוגע למקרה.