זה מספר שנים שביום ירושלים נערך המצעד בהשתתפות עשרות אלפים בני אדם. אלא שהשנה נופל לראשונה המצעד באחד מעשרת הימים האחרונים של חודש הרמדאן, הנחשבים לקדושים ביותר עבור המוסלמים ולעמוסים ביותר מבחינת תנועת מתפללים וקונים ברובע המוסלמי. הדבר הוביל השבוע את עמותת "עיר עמים" לעתור באמצעות עו"ד איתי מק לבג"ץ, בדרישה למנוע את המצעד ברובע המוסלמי

"לעשרת הימים האחרונים של חודש הרמדאן קדושה נוספת, והמוסלמים מגבירים את התפילות במסגדים עוד יותר. ישנו צורך להתחשב ברגשותיהם של המוסלמים, ויש לאפשר להם אווירה רוחנית נוחה לצורך קיום מצוותיהם", מוסבר בחוות דעת של בית הדין השרעי לערעורים (הפועל מטעם המדינה), שצורפה לעתירה באופן חריג, נוסף לעתירה של פרופ' הלל כהן, ראש החוג ללימודי אסלאם והמזרח התיכון באוניברסיטה העברית.
אבל העתירה, שהוגשה נגד עמותת "עם כלביא", המפיקה את המצעד, ומשטרת ישראל, רחוקה מלהסתכם ברגשות דתיים. בארבעה תצהירים שצורפו לעתירה מתארים סוחרים ברובע המוסלמי את הנזק הכלכלי שהסב מעבר המצעד ברובע בשנים האחרונות, עקב חסימת הגישה לחנויותיהם, כמו גם חשש, על סמך עשרות אירועי עבר מתועדים במצעדים בשנים קודמות, מהתנכלויות פיזיות ומאלימות צועדים והנזקים שהם עלולים לגרום לחנויות במהלך המצעד.

ממשטרת ישראל נמסר: "כבכל שנה, המשטרה תיערך בכוחות מתוגברים לשמירה על הסדר הציבורי התקין, למניעת חיכוך ואלימות ולשמירה על ביטחונם ושלומם של החוגגים, הכל תוך מניעת פגיעה ככל שניתן בשגרת החיים של התושבים ובעלי העסקים הנמצאים בתוואי המצעד. מארגני האירוע טרם פנו למשטרת ישראל בבקשת רישיון לקיום האירוע השנה, אולם בכפוף למכלול התנאים וההגבלות שייקבעו על ידי משטרת ישראל כמקובל ובהתחשב גם בחפיפה הצפויה בין מועד האירוע ושלהי חודש הרמדאן, נכון לעת הזו, אין כל כוונה למנוע באופן גורף את מעבר הצעדה ברובע המוסלמי, כפי שנעשה זה עשרות שנים. באשר לעתירה שהוגשה, הרי שזו טרם התקבלה במשטרה, ולכשתתקבל נשיב לה בבית המשפט באמצעות הפרקליטות כמקובל". את תגובת עמותת "עם כלביא" לא ניתן היה להשיג.