היחידה המרכזית של מחוז צפון סיכלה בשבוע שעבר הברחה של עשרות אקדחים ותת מקלע מירדן לישראל, כך הותר היום (ראשון) לפרסום. בהודעת המשטרה נאמר כי ביום חמישי בלילה, הצליחו בלשי הימ"ר, בשיתוף לוחמי צה"ל, למנוע את הברחת אמצעי הלחימה. "בפעילות מבצעית ממוקדת ששילבה יכולות מודיעיניות ואמצעים טכנולוגים ובוצעה על ידי כלל יחידות הימ"ר וחיילי חטיבת הבקעה של צה"ל הצלחנו לסכל הברחת נשקים במסגרת המאבק המתמשך בגורמי פשיעה הפוגעים בביטחון הציבור, מסר מפקד הימ"ר בתום הפעילות המורכבת.



במהלך הפעילות הבחינו הבלשים בחשוד, שהעביר לשטח ישראל תיק גדול. לאחר מכן עצרו שני חשודים (30 ,32 באקה אל גרבייה) שהגיעו סמוך לגבול על מנת לאסוף את התיק, בבדיקת התיק נתפסו 31 אקדחים מסוגים שונים ותת מקלע אחד.



במקביל למעצר החשודים בסמוך לגבול, הצליחו הכוחות לעצור שני חשודים נוספים (25, באקה אל גרבייה) שהמתינו בכלי רכב בתחנת דלק סמוכה. החשודים על פי החשד היו אמורים לנסוע בשני כלי רכב ולהעביר את כלי הנשק לתחומי המדינה.



מעצר ארבעת החשודים הוארך ביום שישי בבימ"ש השלום בנצרת. מעצר שני חשודים הוארך בחמישה ימים ומעצר שני חשודים נוספים הוארך בשבעה ימים.


בנוסף נתפסו שני כלי רכב מסוג טויוטה קורולה וג'יפ מסוג B.M.W אותם המשטרה תבקש לחלט בהליך המשפטי.



מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל תמשיך לפעול לאיתור כלי נשק,אמצעי לחימה וחשיפה של אותם עבריינים המסכנים את שלום הציבור עד להבאתם לדין על מנת למגר את תופעת האלימות והשימוש באמצעי לחימה ולשמור על שלומו וביטחונו של הציבור".