לפני מספר ימים שוטטתי להנאתי בפייסבוק ובמקרה נתקלתי, ללא שום קידום יחסי ציבור נוצץ ובשקט כמעט חרישי, בשיר חדש של הזמר שימי תבורי, "מחכה לתקווה", שיר שכששמעתי אותו הרגשתי את הצביטה בלב ולו בשל היותו מוקדש לקארין באומן, בתם של תבורי ורעייתו יהודית, שכבר תקופה ארוכה נאבקת על חייה כאנורקסית בולמית.



"זה שיר ששלח לי חבר שלי, מוזיקאי בשם שולי יוסף שמתגורר בדרום אפריקה", מספר תבורי. "הוא אמר שיש לו שיר שהוא הלחין ואת מילותיו כתבה טל סימן טוב, שמדבר על המצב של קארין. שמעתי את השיר והתרגשתי מיד והייתי מוכרח להקליט אותו ולו בשביל הסיכוי שזה יעשה לה קצת טוב על הלב, ישמח אותה ויכניס מעט אור לחייה".



בשלב זה של השיחה שימי מוסיף בגרון חנוק: "אשתי יהודית היא לביאה! לביאה אמיתית. כבר 3 וחצי שנים שאנחנו מתרוצצים בין טיפול לטיפול ונכנסים לאיזה לופ של לעשות הכל כדי להציל את חייה של הבת שלנו. ויהודית, חזקה שכמותה, מטפלת בעניינים ביד חזקה".



איך קארין הגיבה כששמעה את השיר?
"היא התרגשה מאד ואמרה שזה שיר יפה".



בונה על השיר מבחינת השמעות ברדיו?
"קודם כל אני זמר, אז בטח שחשוב לי שהשיר יושמע ושהאמנות שלי תקבל במה".





לוקח לך יחסית הרבה זמן להקליט שירים, מדוע?
"אני הקלטתי למעלה מ-200 שירים, אני בוחר את השירים בקפידה ומקבל כל הזמן הצעות לשירים ואנשים שמבקשים שאקליט משהו חדש, אבל עד שאין משהו שאני מרגיש שלם איתו - לא אשחרר אותו. יש לי שירים שאני חושב שאתה אפילו לא מכיר".



אני למשל אוהב את השיר הדי נשכח שלך "דמותך בערפל" מאלבום הבכורה משנת 1976.
"וואלה? זה באמת שיר ישן. כשהייתי בן 20 וקצת (שר את פזמון השיר בטלפון) הקלטתי גם בצרפת שירים, הציעו לי פרומושיין וקריירה אבל אני טיפוס שלא מסיים תמיד את מה שהוא מתחיל, אז אחרי כמה חודשים עזבתי לארה"ב ושכחתי את הצרפתים".



פספסנו עוד מייק ברנט.
"לך תדע. יש לי שני אלבומים בצרפתית אגב".



איך אתה מתאקלם למצב החדש של תעשיית המוזיקה בעידן הרשתות החברתיות?
"אמנים מהדור שלי, מימים בהם הטלוויזיה הייתה בשחור ולבן, צריכים להבין שהזמנים השתנו וגם אני עוקב הרבה אחרי היוטיוב והפייסבוק. אשתי יהודית אלופה בזה".


יהודית באומן, שימי תבורי, קארין באומן. צילום פרטי
יהודית באומן, שימי תבורי, קארין באומן. צילום פרטי


בשלב זה של השיחה שימי מזמזם לי פזמון משיר חדש שטרם יצא ונשמע עכשווי וצעיר. "זה להיט שיכול לדבר אל צעירים שאוהבים פופ אלקטרוני",סיפר. "זה שיר שיושב אצלי כבר איזה עשר שנים ועכשיו רלוונטי מתמיד, על המצב במדינה. אני חושב להוציא אותו בקרוב. אני עדיין לא יכול להגיד את שמו".

איפה אתה מופיע בימים אלו?
"באירועים פתוחים ואירועים פרטיים. אנחנו גם רוקמים מופע חדש, ננסי ברנדס, אילנה אביטל ואני. זה עוד בתהליכי עבודה. גם יהודית אולי תצטרף כחלק מהמופע".

התחלת להופיע בשנת 1969, לפני יובל. עדיין נשארה לך אותה התלהבות של תחילת הדרך?
"ההתלהבות רק גוברת עם השנים".

מה דעתך על הכוכב הבא לאירוויזיון, ועל השיר הישראלי?
"יש לי הרבה ביקורת על 'הכוכב הבא', אבל לגבי השיר של קובי מרימי, אני חושב שהקליפ פחות מתאים לו, החליפה קטנה עליו והוא צריך יותר לחייך. אני לא התחברתי כל כך לקליפ ולשיר".

אז אולי אתה תייצג אותנו באירוויזיון הבא?
"אני אשמח מאד לייצג את ישראל בתחרות ולתת את כל כולי".