המקום התשיעי ברשימת כחול לבן, יועז הנדל, יהפוך לאחר חג הפסח לחבר כנסת מן המניין - אך ככל הנראה ייאלץ לשבת בספסלי האופוזיציה, בעקבות סירובם של יו"ר מפלגתו בני גנץ וראש הממשלה בנימין נתניהו לממשלת אחדות. בראיון לפרופסור אריה אלדד ורוני בר-און ב-103FM, התייחס הנדל למשא ומתן הקואליציוני, תקף את הבחירה בנתן אשל כחבר בצוות המו"מ של נתניהו ולחקירותיו של ראש הממשלה. 



בתחילת הראיון, קשר הנדל למינויו של נתן אשל לבין תיקיו הפליליים של נתניהו. "זה לא הסיפור של אשל", אמר הנדל, "זה לא תקין ורה"מ צריך לדעת את זה. זה לא חוקי עניין של חוקי או לא חוקי, אלא כמו שאר הדברים שאנחנו מדברים עליהם בהקשר של טוהר מידות וניקיון כפיים. זה בעיקר מסר". 



רוני בר-און הזכיר כי ב-2015 נתן אשל השתתף בצוות המו"מ והודח ממנו בעקבות המחאה הציבורית שהתעוררה. הנדל השיב כי "גם אז הבעתי את דעתי. אני לא חושב שזה תקין, הסיפור הגדול הוא לא נתן אשל אלא המסר הכללי, זה התחיל בלא יהיה כלום כי אין כלום, עובר לחסינות וממשיך הלאה. אני חושב יש פה מסר לשלטון החוק". 



 


לאחר שפרופ' אלדד הזכיר כי המשנה ליועמ"ש, דינה זילבר, קבעה שמינויו של אשל לחבר צוות המו"מ הוא תקין, השיב הנדל כי "לא כל דבר נמדד במישור המשפטי. אגב, גם ראש ממשלה שיוצא נכנס מבית המשפט זה חוקי, השאלה היא לא החוק אלא המסר שרוצים להעביר. אין בליכוד אחד מכל ה-35 מנדטים שיגיד שזה לא תקין זה או לא מוצא חן בעיניו? אני מעדיף את ה-35 מנדטים שלי באופוזיציה". 
 
בתגובה לדבריו של בר-און, לפיהם חברי הליכוד לא יכולים לדבר כיוון שהם ממתינים לתפקיד שיקבלו, השיב הנדל כי "ישנם 15 שלא יהיו שרים, הם יכולים לדבר". באשר לשאלה מדוע אהוד ברק כינה את אשל "נתן החכם", השיב הנדל כי "מזמן הפסקתי לנסות להיות הפרשן של ברק. יש פה אמירה של נתניהו, הוא מכיר את הסיפור לפרטי פרטים. עכשיו, זה ללא קשר להיות באופוזיציה, אני אמרתי את זה גם במו"מ הקואליציוני שעבר ואני מתפלא שהיום אף אחד לא אומר כלום. זה לא תקין, כך לא צריך להיעשות, נשים מתוך הליכוד צריכות לדבר על זה. מטריד אותי שזה לא קורה. ימין חזק? יש פולחן אישיות שמונע ביקורת ומסכן אידיאולוגיות". 
 
לדברי הנדל, "אני וצביקה האוזר נמצאים בתל"ם שבתוך כחול לבן, יש עלינו אחריות גדולה ליצג את הימין הממלכתי ואת הציונות הדתית, כמו גם קבוצות אחרות. אפשר לבקר את נתניהו".