כחלון בדרך למשרד החוץ? לאחר שהנשיא, רובי ריבלין, הטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על ראש הממשלה המכהן, בנימין נתניהו, המירוץ להרכבת הממשלה החל, והמשא ומתן הקואליציוני ממשיך ליצור כותרות. דיווח בחדשות 13 הערב (ראשון) מדבר על הצעה שהועברה מהליכוד לשר האוצר ויו"ר כולנו, משה כחלון, לקבל עליו את תיק החוץ בממשלת נתניהו החמישית.

על פי הדיווח, ההצעה הועברה לכחלון, ותיערך פגישה בין נתניהו לשר האוצר בהמשך השבוע. על אף ההצעה המפתה, על פי גורמים בסביבתו של האוצר, כחלון מתעקש להמשיך לכהן בתפקידו כשר אוצר. על פי ההערכות, אם כחלון יתעקש על קבלת תיק האוצר, הוא יישאר בו גם בקדנציה הבאה.
עוד נמסר בדיווח חדשות 13 כי נתניהו מתכוון לתת את תיק המשפטים לחבר הכנסת יריב לוין, על אף שיו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ' לוטש את עיניו בתיק, וטען בראיון שנערך עימו בנושא: "מנסים להתערב בהליך לגיטימי של מו"מ קואליציוני במדינת ישראל".

כזכור, משלחות הליכוד וישראל ביתנו נפגשו היום במלון כפר המכביה אף הם כדי להמשיך את המשא ומתן בין המפלגות לקראת הממשלה ה-35. בראש משלחת הליכוד עמד השר יריב לוין, ובראש משלחת ישראל ביתנו - ח"כ עודד פורר. מישראל ביתנו נמסר כי הבוקר נפגשו לראשונה צוותי המשא ומתן של מפלגת ישראל ביתנו בהובלת ח"כ עודד פורר יחד עם נציגי הליכוד בהובלת השר יריב לוין.

במהלך הפגישה שהתקיימה ברוח טובה, הציגו נציגי ישראל ביתנו את דרישות הבסיס של המפלגה לכניסה לממשלה הבאה בנושאי הביטחון, עלייה וקליטה ודת ומדינה. הצדדים קבעו להיפגש שוב בזמן הקרוב להמשך המשא ומתן.