מהפך באוקראינה: הקומיקאי היהודי חסר הניסיון הפוליטי, וולודימיר זלנסקי, נבחר אתמול לנשיא אוקראינה אחרי שגבר בסיבוב השני בבחירות על הנשיא המכהן, פטרו פורושנקו, וכעת הוא יצטרך להתמודד עם אתגרים מרכזיים עבור המדינה, ובראשן המאבק מול רוסיה במזרח המדינה וההתקרבות לאיחוד האירופי. 
 
לפי המדגמים שפורסמו עם סגירת הקלפיות, זלנסקי זכה ברוב  מכריע של 73 אחוז מהקולות, בעוד פורושנקו, מיליארדר שכיהן בתפקיד מאז 2014, קיבל רק 25 אחוזי תמיכה. השניים התמודדו ראש בראש אחרי שעלו מהסיבוב הראשון, שבו קיבל זלנסקי כ-30 אחוז תמיכה, כמעט פי שניים מפורושנקו. 
 
זלנסקי (41), שנכנס למרוץ באופן רשמי בסוף דצמבר על אף שהוביל בסקרים חודשים לפני כן, היה מוכר באוקראינה בזכות סדרת הטלוויזיה "משרת העם" שבה גילם מורה שהופך לנשיא אוקראינה אחרי שתועד זועם על השחיתות במדינה. הוא נחשב מקורב לאוליגרך איגור קולומויסקי שמתגורר בישראל, הבעלים של תחנת הטלוויזיה שבה משודרת הסדרה. 
 

לאורך הקמפיין, הוא הציג את הצורך בשינוי בהנהגה, אולם לא הציג קווי מדיניות מובהקים. בעימות המתוקשר שהתקיים בינו לבין פורושנקו באצטדיון האולימפי בקייב ביום שישי, הצהיר זלנסקי כי "אני לא פוליטיקאי. אני רק אדם רגיל שהגיע לשבור את המערכת". אתמול, כאשר הגיע להצביע, אמר כי הסוגיות הראשונות שבהן יטפל הן המלחמה במזרח המדינה והשחיתות.
 
פורושנקו (53) ניסה לאורך הקמפיין להזהיר כי חוסר ניסיונו של זלנסקי מאיים על המדינה לנוכח האתגרים שמולם היא ניצבת ובמהלך העימות הוא האשים אותו כי הוא פרו רוסי וכי התחמק מהגיוס לצבא. כאשר הגיע להצביע אתמול בקייב, הוא הבטיח להמשיך את המאבק הפוליטי שלו והצהיר כי הוא נחוש לקדם את העתיד האירופי של המדינה.
 
הדעות של המצביעים היו חלוקות לגבי המועמד הרצוי. "אני מצביעה נגד פורושנקו. אנחנו חייבים לתת סיכוי לצעירים", אמרה גלינה, מצביעה בת 81. "אנחנו רוצים משהו חדש. ראינו מה פורושנקו עשה. זלנסקי חכם, מוכשר, הוא אדם טוב". מנגד, טטיאנה חריטסנקו (61), שהאחיין שלה נלחם במזרח המדינה, תהתה "איזה מין מדינה תשים ליצן שיהיה אחראי על הכוחות המזוינים שלה בזמן מלחמה?".