באיחוד מפלגות הימין גיבשו את רשימת הדרישות הקואליציוניות שתועבר היום (שני) לידי השר יריב לוין, העומד בראש צוות המשא ומתן הקואליציוני מטעם הליכוד. על פי הרשימה, שהגיעה לידי "מעריב", באיחוד מפלגות הימין ידרשו באופן חד משמעי את תיקי חינוך והמשפטים, כשתיק החינוך מיועד לרב רפי פרץ ואילו תיק המשפטים מיועד לח"כ בצלאל סמוטריץ. בנוסף ידרשו במפלגה "תיק נוסף קטן" לסמוטריץ' כגון תיק ירושלים ומורשת.



עוד תדרוש המפלגה הקמת רשות הסדרה להתיישבות ביו"ש במקום צוות היישום שבמשרד ראש הממשלה. כמו כן דורשים באיחוד מפלגות הימין לקבל לידיהם את האחריות על החטיבה להתיישבות ואת המשך האחריות על הרשות להסדרת הבדואים ועל רשות השירות הלאומי.



בתחום החקיקה תדרוש המפלגה להחיל את הריבונות הישראלית על מרחבי ההתיישבות ביהודה ושומרון, לבטל את המינהל האזרחי ואת חוק ההתנתקות, להעביר את פסקת ההתגברות ולתקן את חוק החסינות לגרסה שהיתה נהוגה בכנסת עד 2005. על פי התיקון שמציע סמוטריץ' שיוחזר לקדמותו המצב שבו כל ח"כ היה זכאי לחסינות אוטומטית ואם היועץ המשפטי לממשלה מבקש את הסרתה לצורך הגשת כתב אישום והעמדה לדיון יש צורך באישור של ועדת הכנסת ולאחר מכן של מליאת הכנסת.



עוד בתחום החקיקה, מבקשת מפלגתו של סמוטריץ' לקדם את הצעת חוק יסוד לימוד תורה ואת חוק הכשרות, וכן להקל בנטל תשלומי ההורים למוסדות החינוך.



בתחום המדיני ביטחוני מבקשת המפלגה לגבש במסגרת ההסכם הקואליציוני עקרונות קווי יסוד לקראת תוכנית המאה של הנשיא טראמפ והסכמה שלא תהיה אף נסיגה. עוד דורשת המפלגה להמשיך להקפיא את משכורות המחבלים ולאמץ את דוח ארדן להקשחה בתנאי המחבלים הכלואים. דרישות קואליציוניות נוספות הן תקצוב תוכנית עידוד עלייה מצרפת והעברת תוכנית ממשלתית לחיזוק ההתיישבות ביו"ש בתחומי תעסוקה, תעשייה ובינוי.



המשא ומתן הקואליציוני בין הליכוד לאיחוד מפלגות הימין יפתח רק לאחר חול המועד. אתמול נפגשו צוותי המשא ומתן של הליכוד וישראל ביתנו, וממפלגתו של אביגדור ליברמן נמסר כי "במהלך הפגישה שהתקיימה ברוח טובה, הציגו נציגי ישראל ביתנו את דרישות הבסיס של המפלגה לכניסה לממשלה הבאה בנושאי הביטחון, עלייה וקליטה ודת ומדינה. הצדדים קבעו להיפגש שוב בזמן הקרוב להמשך המשא ומתן".



אתמול דווח בחדשות 13, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יציע ליו"ר כולנו, משה כחלון, לוותר על משרד האוצר ולקחת את תיק החוץ, זאת למרות התעקשותו של כחלון להמשיך בתפקידו. נתניהו וכחלון צפויים להיפגש בהמשך השבוע, ועל פי ההערכות, אם האחרון יתעקש על קבלת תיק האוצר, הוא יישאר בו גם בקדנציה הבאה.