בחזרה אל הבמה הגדולה בעולם: זוכת האירוויזיון, נטע ברזילי, הגיעה היום (שני) לחזרה על במת בתחרות האירופית באולם ה"אקספו" בו יתקיים האירוע. הזמרת הגיעה למקום כדי לבצע חזרה לקראת ההופעה המתוכננת שלה בחלק האמנותי של התחרות, במסגרתה תופיע עם שיר חדש בבכורה עולמית וגם עם ביצוע בלתי נשכח לשיר "TOY". 



"וואו, וואו, וואו", קראה ברזילי בהתרגשות עם הגיעה אל הבמה שנמצאת בבנייה. "אני זוכרת שאני עולה את העלייה הזאת ומנהל הבמה מחזיק לי את היד ואומר: 'you are gonna win' ('את הולכת לנצח')".



"אמאל'ה, פה אני הלכתי ונפלתי מהכבלים כל פעם שבאתי להופיע", הוסיפה זוכת האירוויזיון. "זה מטורף. אתה לא מבין את האור הזה. זה נראה ממש ממש... זה נותן תחושה... איזה פחד יהיה לכולם עכשיו".


נטע ברזילי שבה לבמת האירוויזיון. חלק 1. באדיבות: עופר מנחם תקשורת ויחסי ציבור

עם סיום הבנייה של הבמה והאולם, יעלו החזרות לקראת התחרות הילוך ויתקיימו על הבמה "הגדולה בעולם", כפי שכונתה במשך "הכוכב הבא לאירוויזיון" - שמהווה את קדם האירוויזיון בישראל. כמו כן, תאגיד השידור הישראלי, "כאן 11", השיק סרטון הדמיה מיוחד של האולם, לקראת התחרות עצמה.



כזכור, ביום שני האחרון, התקיימה מסיבת עיתונאים בה הוצגה חלק מהתוכנית האמנותית אשר תעמוד במרכז שלושת המופעים המושקעים של אירועי האירוויזיון. יובל כהן, במאי ועורך ראשי של האירוויזיון: "אחרי עשרים שנה אנחנו נרגשים לארח את תחרות המוזיקה הגדולה בעולם בה ייקחו חלק 41 שירים ממדינות שונות בעולם. בבניית הליין אפ של המופעים הושקעה מחשבה רבה במטרה "לדבר" אל 200 מיליון צופים ובאותה נשימה להביא להם את ישראל למסך".

נטע ברזילי שבה לבמת האירוויזיון. חלק 2. באדיבות: עופר מנחם תקשורת ויחסי ציבור


אירוע חצי הגמר הראשון יתקיים ב-14 במאי, הגמר השני יתקיים ב-16 במאי ואירוע הגמר ב-18 במאי, בהנחיית ארז טל, בר רפאלי, אסי עזר ולוסי איוב. לראשונה, שידור הגמר בישראל יחל בשעה 21:40 עם משדר מיוחד שתפתח ירדנה ארזי, 40 שנה אחרי שהנחתה את האירוויזיון הראשון שהתקיים ירושלים ב-1979. שרון טייכר וערן זרחוביץ' יפרשנו בקולם את שלושת משדרי האירוויזיון בזווית קומית.



התוכנית האמנותית: עבור צילומי הגלויות נעתרו נציגי המדינות השונות לבקשה של מפיקי האירוויזיון להעז ולרקוד בכל הארץ.  בנוסף, הפרויקט של עידן ריייכל יבצע את השיר "בואי" Come To Me עם 24 משתתפים. תהיה הצצה לאמני וידאו שלנו כדוגמת "קותי מן" שעיצב מחדש את פסקול האירוויזיון, וכמובן הוונדרוומן שלנו, גל גדות, תראה את תל אביב וישראל כמו שלא נראתה מעולם. להקת ״שלווה״ שלימדה את כולנו שיעור בכוחו של חלום ובאומץ להגשים אותו, תופיע גם היא במהלך התחרות.

הדמיית אולם האירוויזיון. באדיבות תאגיד השידור הישראלי "כאן 11"


הפיינליסטים הגדולים של האירוויזיון - מונס, קונטציה, אלני וורקה יבצעו את "הללויה" בנאמבר חד פעמי יחד עם גלי עטרי, שהביאה לירושלים את ניצחון הדאבל ב-1979. המנצחת הגדולה מאירוויזיון 1998, דנה אינטרנשיונל, תחזור לבמת האירוויזיון גם בחצי הגמר וגם בגמר. הישראלי הראשון שהביא לישראל את האירוויזיון, יזהר כהן, ייתן את הניקוד של צוות השיפוט הישראלי (שיסגור את כל הצבעות השופטים). עוד תהיה כאמור גם נטע שלנו שלפני שנה, בליסבון, הגשימה את החלום האישי שלה ושל כולנו.