בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (שני) בארבעה ימים את מעצרו של החשוד שנעצר אתמול בחשד למעורבות בחיסול שאירע לפני חמישה חודשים בשכונת התקווה. עורך דינו, שחר חצרוני, שמייצג אותו יחד עם עו"ד מירן בן חמו ממשרד נוי, סננס, שפרלינג וחצרוני, אמר כי "המשטרה באה לביהמ"ש ולא ידעה לטעון מדוע היא מבקשת את הארכת המעצר ומה מייחסים לו מעבר להגדרה הכוללת של מעורבות ברצח". 
לדברי עורך הדין, "טענו בפני מרשי שיש רכב שקשור לרכב אחר שהיה באירוע והוא עצמו קשור לאותו רכב. לא ידעו להסביר לו מה הקשר ואיך שמו נקשר לאירוע. הכל לוט בערפל ועל פניו לא נראה שיש להם חשד מבוסס כלשהו וההערכה היא שבתום תקופת המעצר הוא ישוחרר".

עו"ד שחר חצרוני. צילום: באדיבות המצולם


עו"ד מירן בן חמו. צילום: באדיבות המצולם

 
כזכור, החשוד נעצר אתמול, בחשד למעורבות בחיסולם של אלעד סרדניוף ועוזי בר ציון לפני כחמישה חודשים, מפיצוץ ממטען חבלה שהופעל ברכב בו נסעו בשכונת התקווה בתל אביב. כיוון שהחקירה המנוהלת על ידי חוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז תל אביב במשטרה מתנהלת תחת צו איסור פרסום גורם, נוכל רק לציין כי מדובר בדמות הקשורה לגורם פשיעה בכיר. 

כמו כן, ניתן לפרסם כי סרדניוף היה אמור לשמש כעד תביעה במשפטם של חברי ארגון קוטייר, אולם יש לציין כי החיסול האמור לא בהכרח קשור לפרשה זו. למעשה, במשטרה מעריכים כי מדובר ברצח כפול במסגרת חיסולי חשבונות בין ארגוני פשיעה באזור תל אביב והמרכז. נבהיר כי מדובר במעצר ראשון, כחלק מהחקירה המתנהלת בנושא, ובשלב זה גם החוקרים מבינים כי לא מדובר בפיצוח של החיסול הכפול.
עוד נציין כי בר ציון, שהנו דמות בכירה בעולם הפשיעה ואף היה מקורב באותה עת לארגון הפשיעה הגדול של משפחת מוסלי, היה יעד לחיסול, כאשר מספר חודשים לפני פיצוץ המטען ברכבו, הוא ניצל מאירוע אחר, במהלכו נורו לעבר רכבו יריות כשנסע בחולון. 
הפעם, לעומת זאת, המבצע לא עשה חשבון והפעיל את המטען בעת שבר ציון וסרדניוף שהו ברכב בנסיעה ברחוב הראשי בשכונת התקווה, וכתוצאה ממנו נהרגו השניים במקום.
כאמור, מאז החיסול הכפול בנובמבר 2018 לא הצליחו החוקרים לשים את ידם על חשודים, ואפשרו גם לאלו שהחשד לגביהם התעורר להתנהל כבשגרה, כמי שמחכים לטעויות מצד המעורבים. במשטרה ממשיכים לנהל את החקירה תחת מעטה של חשאיות.