"הופתעתי כשסיפרו לי שזכיתי", סיפרה ד"ר הודיה אוליאל, רופאה מתמחה הלוקה בשיתוק מוחין, שתשיא משואה ביום העצמאות ה-71 בשיחה עם "מעריב אונליין". היא הוסיפה: "אני ממש שמחה, ברוך השם זה כבוד גדול. אני חושבת שהדרך שלי להיות רופאה לא היתה טריוויאלית, על כל המאמץ והקושי, ולכן ההכרה הממלכתית בכך באמת מרגשת אותי". המתמחה המשיכה והודתה לשרה מירי רגב "על השיחה המרגשת ולוועדה שבחרה בי להדליק משואה. זה בכלל לא מובן מאליו". ד"ר אוליאל שיתפה במסר שהיא מעוניינת להעביר: "קושי הוא חלק מהדרך, אני חושבת שלכל אחד מאיתנו יש קשיים. לי אומנם יש מגבלה בולטת אבל לכל אחד מאיתנו יש קשיים שלפעמים מהווים מכשול בדרך למימוש עצמי".

הרופאה המתמחה הוסיפה: "אני הלכתי ללמוד רפואה ולכל אחד יש את החלומות שלו, לא רציתי שנקודת פתיחה נמוכה יותר תמנע ממני להגשים את החלום שלי. המגבלה שלי משמעותית אבל אפשר למצוא פתרונות". היא ציינה כי גם משפחתה התרגשה מאוד מהכבוד: "ההורים שלי ממש התרגשו, יותר ממני. למען האמת, כשהשרה התקשרה, עברה לי מחשבה שהמשואה מגיעה להם - הם אלה שמלווים אותי בכל מה שקורה, כולל בניתוחים שעברתי ובקשיים החברתיים שחוויתי בתור ילדה קטנה". היא סיכמה: "ההצלחה שלי היא בזכותם והתודה שלי היא גם לשני האחים שלי יוני ושני, שהם שותפים לכך שאני אהיה אדם מאושר לאורך כל הדרך, ואני אדם מאמין אז כמובן גם לקדוש ברוך הוא".

מוקדם יותר היום, שרת התרבות והספורט מירי רגב הודיעה כי ד"ר אוליאל, רופאה מתמחה הלוקה בשיתוק מוחין, תשיא משואה ביום העצמאות ה-71 למדינת ישראל. "אני גאה בבחירה בד"ר הודיה אוליאל, היא מוכיחה את התגברות הרוח על כל מגבלה. ד"ר אוליאל, שנולדה עם שיתוק מוחין מעולם לא נתנה למגבלה לשתק את הגשמת חלומותיה. הרואים את ד"ר אוליאל מתהלכת במסדרונות בית החולים, קורנת ומקצוענית,  מבחינים בעוצמות המיוחדות שלה", הסבירה רגב, "ד"ר אוליאל מהווה סמל ומופת לנסיקה מעל כל מכשול".
היא הוסיפה כי "השתלבותה של ד"ר אוליאל בכל נתיבי החיים במסגרות הכלליות הן צעד ענק במסלול ההמראה של השוויון בישראל. ד"ר הודיה אוליאל, אני מודה לך על עוצמות ההשראה, שאת מעניקה כרופאה וכאדם לכל מי שפוגש אותך. את נישאת ברוחך מעל לכל  מגבלה. את החולמת והמגשימה, השראה לכולם". השרה רגב קיבלה את המלצת הוועדה הציבורית לבחירת משיאי המשואות. 

 
בנימוקיה ציינה הוועדה: "ד"ר הודיה אוליאל היא רופאה צעירה המתחילה בימים אלו את תקופת ההתמחות שלה בבית-החולים קפלן לאחר לימודי רפואה אינטנסיביים בטכניון. אוליאל נולדה כפגה ואובחנה כסובלת משיתוק מוחין. הוריה החליטו מן הרגע הראשון לנסות ולשלבה במסגרת חינוכית רגילה תוך מתן תמיכה על-ידי אנשי מקצוע. השילוב כילדה שונה הסובלת מנכות גופנית הוליד קשיים פיזיים וחברתיים רבים ובכולם עמדה הודיה בגבורה".
עוד נכתב כי "בעת ששירתה בשירות לאומי בבית החולים "אסף הרופא" הבינה אוליאל כי סיפורה האישי יכול לסייע לאחרים ובחרה ללמוד רפואה והיא עתידה להפוך לרופאה הראשונה בישראל הסובלת משיתוק מוחין. אוליאל מייצגת בסיפורה את השאיפה לשילובם של אנשים עם מוגבלות בחברה הישראלית ואת ניצחונה של הרוח היכולה לכל הקשיים".

במרכז הרפואי קפלן בו אוליאל עובדת בירכו אותה: "הנהלת המרכז הרפואי קפלן ברחובות וכלל עובדיה מברכים את דוקטור הודיה אוליאל שנבחרה להדליק משואה ביום העצמאות. אנו גאים בה על העיקשות, ההתמדה והנחישות לאורך כל הדרך,  ושמחים על בחירתה בקפלן כמרכז רפואי מוביל בישראל בו היא לומדת, מתנסה ומטפלת במטופלים במסירות רבה , בהקשבה ובחמלה. אין ראויה ממנה להדליק משואה וכלל הצוותים הרפואיים בקפלן מצדיעים לה ביום חג זה".