מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה התייחס הערב (שני) בנאום שנשא לפיגועים הרצחניים בסרי לנקה: "מגנה את האירועים וקורא לעימות כולל נגד הטרור, לשורשיו ולכל מי שעומד מאחוריו ותומך בו". הוא המשיך והגדיר את הפיגועים כ"פשע נוראי". מזכ"ל חיזבאללה בירך את הנוצרים והמוסלמים - "אך הטרור משבית שמחות אם זה בסרי לנקה, בתימן או בפלסטין הכבושה", הוסיף.


בהמשך דבריו הוא התייחס לעסקת המאה ואמר: "כל עוד שהעם הפלסטיני בוטח בעצמו, כל רודני העולם לא יכולים להכריח את הפלסטינים לקבל כל עסקה, כל עוד יש להם אמונה". לדבריו, כמו בלבנון, האמונה היא שהביאה את הניצחון. 

"ביהדות, בנצרות ובאיסלאם - מאמינים באחרית הימים, שזו התקופה האחרונה של חיי האנושות, שבתום מאבק הארץ תנוקה מהעוול והשחיתות. זה בכל הדתות, אם זה בתנ"ך, בברית החדשה או בקוראן. אולם, מי יהיה המציל?", אמר, "היהודים ממתינים למשיח שיהיה מלך שלהם, הנוצרים מאמינים שישו, כמו גם המוסלמים, אך הם מאמינים שיגיע אדם מנהיג מהשושלת של הנביא מוחמד והגברת פאטמה, שמכונה אל-מהדי". נסראללה ציין כי היום הוא "יום השנה ה-34 לייסוד הצופים של האימאם אל-מהדי, שעל פי האמונה השיעית, הוא זה שינהיג את העולם באחרית הימים". הוא המשיך ואמר כי "העיקרון הבסיסי בהתנגדות - זה האמונה והתקווה".

הוא הודה שהמצב הכלכלי בלבנון קשה מאוד. "כולם מסכימים שלבנון נמצאת במשבר כלכלי, עם חשש לפשיטת רגל. כנראה שאנחנו מוכרחים ללכת לפתרון, על בסיס שיתוף פעולה של כולם". לדבריו, הבעיה פוגעת בכל העדות, הדתות והאזורים, ולכן צריך להתנהל בחוכמה ובאומץ. "בחיזבאללה ניקח אחריות כחלק מהעם והמדינה, לצד הכוחות הפוליטיים", הסביר, "הלבנונים עומדים מול הקיר ועליהם לפעול נגד השחיתות ובזבוז הכספים במדינה, בתנאי שלא לגעת באוכלוסיה החלשה או הטלת מסים חדשים עליהם. זהו קו אדום, וכל השאר אפשר להתווכח עליו, הרחק מהסיסמאות והפופוליזם".

"לא אמרתי שבקיץ תהיה מלחמה בין ישראל ללבנון"

"אנחנו מסוגלים יחד לעבור את התקופה הקשה והמשבר הכלכלי שעובר על המדינה", אמר מזכ"ל ארגון הטרור. הוא המשיך והכחיש את הדיווח שפורסם בסוף השבוע בכווית והתייחס לפרסומים בימים האחרונים: "לא אמרתי לא בישיבה סגורה ואפילו ביני לבין עצמי, שבקיץ תהיה מלחמה בין ישראל ללבנון. לא אמרתי גם שלא אהיה ביניכם. חיים ומוות בידי אלוהים". מזכ"ל חיזבאללה שיתף בכך שהוא מקווה "להיות אחד מאלה שייכנסו לפלסטין", והמליץ לעיתונאי הכוויתי שפרסם את הדיווחים בסוף השבוע "להפוך לתסריטאי בקולנוע - התזמון של הידיעה רע".

תומכי חיזבאללה, ארכיון. צילום: רויטרס

 
נסראללה הוסיף כי הוא מעריך שישראל לא תפתח במלחמה נגד לבנון. "העורף הישראלי לא מוכן. ראינו מה עשו שלושה טילים ששוגרו בטעות מעזה", אמר, "ישראל צריכה לפלוש ללבנון, כדי להשיג את המטרה שלה, אך הישראלים עצמם אומרים שחיל היבשה לא מוכן למלחמה. הסתיימה העת בה ישראל מכריעה מלחמה מהאוויר". לדבריו, ישראל אויב שנוקטת בתחבולות, ולכן כל האפשרויות על השולחן. "אני מזהיר מקמפיין מתוזמן היטב, של פרסומים לא אמיתיים שמטרתם ברורה", אמר, "פוליטיקאים ועיתונאים מייצרים ידיעות, כי חלק מהמאוויים שלהם זה לקדם מלחמות - דבר שמשרת את האינטרסים שלהם".

הוא הכחיש את הידיעה באל-ערביה, לפיה היו חילופי אש בין כוחות רוסיים ואיראניים בסוריה, וטען: "שיתוף הפעולה בין בני הברית בסוריה נמשך כבעבר, ויש להיזהר בציטוט כל מה שנאמר או נכתב". נסראללה ציטט ידיעה שעסקה בשרת המשפטים איילת שקד, לפיה יש להשמיד ערבים בצפון אפריקה. "למרות שהיא אוייבת שלנו, הידיעה הזו לא נכונה. ביקשתי מהאחים להיכנס לאתרים הישראלים, והתברר שזה לא נכון. גם כשכותבים על אויב, צריך להיות צודקים".

"טראמפ מרים טלפון ומוסיף שמן בכל מקום שיש בו מלחמה"

מזכ"ל חיזבאללה התייחס לביטול הפטור על ייבוא נפט מאיראן ואמר בציניות: "פומפאו דואג למשכורות שלנו במסיבת העיתונאים שלו. יש בעיה עם ביטול הפטור האמריקאי, מאחר והדבר יגרום לעלייה במחירי הנפט, וזה ישפיע על השוק האמריקאי עצמו - עם מניעת איראן וונצואלה מייצוא הנפט". הוא ציין כי "פומפאו הודיע שסעודיה והאמירויות הבטיחו לכסות את המחסור, ואז השווקים האמריקאים לא יושפעו. אנחנו עומדים בפני יהירות ותוקפנות של מדינה, שפוגעת ב-80 מיליון נפש באיראן".

לדבריו, האמריקאים טוענים שהם מענישים את איראן כי היא תומכת בטרור. "השטן הגדול מפעיל סנקציות נגד איראן, סוריה, רוסיה וסין. הממשל הזה מתנהל כמו בג'ונגל, כאשר ארצות הברית עצמה תומכת בטרור. היא אף העבירה את ירושלים, הגולן והגדה המערבית לישראל", הוסיף, "העולם והעמים ששותקים על יהירות ארצות הברית נגד איראן, פותחים את השערים למדיניות דומה בארצותיהם".

צילום: AFP


נסראללה הדגיש: "שימו לב שבכל מקום שיש מלחמה, כמו לוב, טראמפ מרים טלפון ומוסיף שמן למדורה. הוא תומך במלחמות, ולכן צריך לשים לב שארצות הברית היא האויב הגדול, ואילו ישראל והתקפירים הם כלי בידי טראמפ". הוא טען כי מדובר בממשל שאינו מכיר במוסדות הבינלאומיים. "האינטרס של ישראל ונציגי השטן הגדול בארצות הברית, זה שתהיה מלחמה דתית בין האיסלאם לנצרות", אמר ותקף בחריפות את סעודיה והאמירויות, שהן "כלי בידי ארצות הברית ועל המדיניות התוקפנית בתימן, בבחריין והמעורבות שלהן בסודן ובלוב". בסיום דבריו אמר כי "יש תפקיד אמיתי לסעודיה והאמירויות בהכנת עסקת המאה".