סכסוך בין נשיא סרי לנקה לראש הממשלה מנע ממנו השתתפות בתדרוכים מודיעיניים, בהם נמסרה התרעה על פיגועים בכנסיות על ידי ארגון אסלאמיסטי, כך חשף היום (שני) שר סרי לנקי. ראש הממשלה ראניל וויקרמסינג לא תודרך על דוח מודיעיני מ-11 באפריל, לפיו ארגון ג'מעת אל תאווחיד מתכנן לבצע פיגועים בכנסיות. 290 בני אדם נהרגו ו-500 נפצעו בסדרת פיגועים בכנסיות ובבתי מלון אתמול במדינה. 
"כששאלנו על הדוח המודיעיני, ראש הממשלה לא היה מודע לכך", אמר שר הבריאות רג'יט סנאראטנה. הוא הוסיף כי מועצת הביטחון של המדינה, כפופה לנשיא מאיטריפלה סיריסנה, וראש הממשלה לא הוזמן לישיבות המועצה בשל הסכסוך בין השניים. 
"כממשלה עלינו להתנצל מאוד בפני המשפחות על התקרית הזאת", אמר השר. הנשיא פיטר את וויקרמסינג באוקטובר בשנה שעברה בשל מחלוקות פוליטיות אך החזיר אותו לתפקידו בעקבות לחץ מבית המשפט העליון. היחסים בין השניים לא השתפרו ואף מנעו החלטות ממשלה. 


 ראש ממשלת סרי לנקה ראניל וויקרמסינג. צילום: רויטרס
ראש ממשלת סרי לנקה ראניל וויקרמסינג. צילום: רויטרס

 
ביום ראשון, הנשיא היה במהלך ביקור בחו"ל בעת שפיגועי ההתאבדות התרחשו. ראש הממשלה כינס את מועצת הביטחון אך חבריה לא הגיעו. "זו הפעם הראשונה בהיסטוריה שבה מועצת הביטחון לא מגיעה לפגישה עם ראש הממשלה", אמר השר. ביום שני, וויקרמסינג השתתף בישיבה שכינס הנשיא לאחר שובו למדינה, לראשונה מאז פרץ הסכסוך הפוליטי. 
השר הוסיף כי כוחות הביטחון של סרי לנקה פשטו על מחנות אימונים של ג'מעת אל תאווחיד, אך כי הממשלה מאמינה שרשת בינלאומית עומדת מאחורי הפיגועים. "אנחנו לא חושבים שארגון קטן יכול לעשות את כל זה. אנחנו חוקרים כעת אם הייתה להם תמיכה בינלאומית וקשרים אחרים. איך הם הפיקו את המחבלים המתאבדים והמטענים בצורה כזאת", אמר.

לא ברור איזו פעולה ננקטה, אם בכלל, לגבי ההתרעה. מומחים לטרור בינלאומי אמרו כי גם אם ארגון מקומי ביצע את הפיגועים, סביר כי אל קעידה או "המדינה האסלאמית" היו מעורבים, בשל רמת התחכום.
כזכור, 290 בני אדם, בהם עשרות אזרחים זרים, נהרגו אתמול בשורה של פיגועי התאבדות בכנסיות ובבתי מלון בבירה קולומבו ובערים נוספות ו-500 נפצעו. משטרת סרי לנקה מצאה היום 87 מטעני נפץ בתחנת האוטובוס המרכזית של הבירה קולומבו, כך מסר דובר המשטרה.