ביום חמישי צפויים יו”ר כולנו משה כחלון וראש הממשלה בנימין נתניהו להיפגש בפעם הראשונה מאז הבחירות. נתניהו הזדרז להיפגש עם כל ראשי המפלגות המיועדות להיות חלק מהקואליציה בשבוע שלאחר הבחירות, אך כחלון לא מיהר להיפגש עם נתניהו, ובליכוד הגדירו אותו בשבוע הראשון לאחר הבחירות כ”מנותק קשר”. 
 
גורמים שונים בכולנו גם מדגישים שהפגישה בין השניים מתקיימת לבקשת נתניהו. יכול להיות שמדובר באסטרטגיה של משא ומתן ואולי בכעס מצד כחלון, שחש היטב את הניסיונות של נתניהו לחסל את מפלגתו באמצעות שאיבת מנדטים בבחירות.
 
כך או כך, הפגישה בין השניים צפויה להתניע את המשא ומתן בין צוותי המפלגות. בליכוד מרבים לתדרך כי נושא האיחוד בין כולנו לליכוד יעלה בשיחה הזאת, כמו גם בשיחות המשא ומתן. זאת לצד הכחשות של אנשי כולנו, שטענו גם אתמול כי “נושא האיחוד לא עומד כרגע על פרק”.

ימשיך בתפקיד שר הכלכלה? אלי כהן, צילום: מרק ישראל סלם

 

במשא ומתן צפוי הצוות של כולנו לדרוש את תיק האוצר כפי שהוא כיום. “תמונת מצב”, מכנה זאת כחלון. כלומר, שמירה על כל הסמכויות שהיו לכחלון בנושא הדיור, כולל השארתו כיו”ר מועצת מקרקעי ישראל.
 
בתקשורת פורסמו דיווחים על כך שהליכוד צפוי להציע לכחלון את תיק החוץ, אך לפי שעה נראה כי הנושא לא בא בחשבון מבחינת יו”ר כולנו. בנוסף, צפויים בכולנו לבקש תפקיד שר נוסף לאלי כהן – תיק הכלכלה או תיק שיכון.

אין מדובר בעניין של מה בכך, משום שמפתח התיקים הלא רשמי עומד על 2.5 מנדטים לכל תפקיד שר, בעוד כחלון מגיע כביכול מעמדת נחיתות של 4 מנדטים בלבד (הנמוך ביותר בקואליציה העתידית לאחר שהיה השותף הבכיר בקואליציה היוצאת). אולם עובדה זו יכולה גם לשחק תפקיד חשוב בהתנהלותו בממשלה העתידית, וזאת מכיוון שעמדה זו תאפשר לו להתמקד בנושאים הכלכליים בלבד, ללא הצורך להיות הבלם של הממשלה בנושאי חקיקה הקשורים לבית המשפט העליון, כפי שהיה בקדנציה האחרונה.