בדרך לממשלת ימין-חרדים: אחרי ההפסד בבחירות 2019, בכירי מפלגת כחול לבן ממשיכים לתקוף את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, גם בתום הקמפיין. חבר הכנסת עפר שלח התראיין היום (שלישי) ומתח ביקורת חריפה על שילוב איחוד מפלגות הימין בממשלת נתניהו החמישית ב-103FM: "הכל מעשי סמוטריץ' כשהידיים ידי נתניהו. שותפה קואליציונית זוטרה מעלה במשא ומתן דרישה שכל כולה נועדה לשרת את עניינו של ראש הממשלה ואת הניסיון שלו לחמוק מהדין. זו התגשמות של מה שהזהרנו מפניו בבחירות".



"הציבור בחר בליכוד ובנתניהו לראשות הממשלה אך הוא גם מקבל מפלגה של חמישה מנדטים שתוביל במדיניות שלה את כל הממשלה, יקבל את בצלאל סמוטריץ' בעמדות מפתח וכל זאת בתמורה להגנה משפטית על ראש הממשלה. הציבור לא בחר את איחוד מפלגות הימין לשלטון, הוא נתן להם חמישה מנדטים. מכיוון שכל שמעניין את נתניהו הוא לחמוק מאימת הדין מאחר והוא יודע שיהיה כתב אישום ושהוא יועמד לדין באשמת שוחד אז הוא מבין שהמפלט האחרון שלו הוא להיאחז לקרנות המזבח של הכנסת. אין דבר שנתניהו יתנגד לו בעבר, כולל התקפות על מערכת המשפט, סיפוח יהודה ושומרון בתמורה לכך שסמוטריץ' וחבריו יסדרו לו חסינות".

אם זה המצב אז למה אתם לא נכנסתם לקואליציה עם הליכוד כדי למנוע את זה?

"הטענה הזו היא פיקציה. לנתניהו יש מבוקש אחד ואותו הוא ישיג רק עם סמוטריץ' והקואליציה שהוא עומד להקים כדי להציל את עצמו מאימת הדין. אני לא מדבר על הפסול המוסרי מכך שיש ראש ממשלה שיועמד לדין ושואל שאלות תכניות על איך הוא ינהל את תפקידו ואת המשפט במקביל. ידענו שברגע שיתחיל המשפט לא נוכל לשבת בממשלה. נתניהו רוצה מהממשלה הזאת חסינות ממשפט, כחול לבן לא נולדה בשביל זה".
 
מה לגבי ענייני הסיפוח של יהודה ושומרון וביטול המנהל האזרחי?
"אני מתנגד לצעדים חד צדדים. כפי שאני מתנגד לנסיגה חד צדדית אני מתנגד גם לסיפוח חד צדדי. דבר כזה ייצור מציאות שקשה לדמיין אותה בה ישראל תחדל להיות מדינה יהודית או מדינה דמוקרטית. גם נתניהו בבסיסו מתנגד לדברים אך בשנים האחרונות הוא מוכר את כל הדברים שהוא מתנגד אליהם כדי לסדר לעצמו חסינות. מה שסמוטריץ' מציע הוא דבר מופרך אך נתניהו מוכן לעשות את זה ולמכור הכל לצורך החסינות".
 
אם כך למה אין אופוזיציה פעילה ואנחנו לא רואים את כחול לבן ברחובות?
"עוד לא הוקמה הכנסת. אני מתבטא נגד זה ואנחנו נלחם במגמות המסוכנות הללו בכנסת, בבתי המשפט וברחוב".
 


אבי ניסנקורן מונה ליו"ר הסיעה בכנסת. הוא יוכל להצליח ללא ניסיון פרלמנטרי?
"הוא יצליח. אבי ניסנקורן היא איש מאוד מנוסה במשא ומתן שמכיר את הנפשות הפועלות. זו תהיה הנהגה מצוינת לסיעה".
 
ואתה תהיה יו"ר ועדת הכלכלה ותעשה את המוות לממשלה?
"אם אהיה יו"ר הוועדה מטרתי תהיה לקדם את הדברים שהוועדה יכולה לקדם. איתן כבל הוא דוגמה למה שוועדה מהאופוזיציה יכולה לעשות. הוא עשה איתה דברים גדולים ואם אגיע לאותו תפקיד אני מתכוון להמשיך מאותו מקום".