מארי נחמיאס מעפולה תשיא משואה בערב יום העצמאות: שרת התרבות והספורט מירי רגב הודיעה היום (שלישי) למארי נחמיאס מעפולה, ניצולת שואה שהייתה אם אומנה ל-52 ילדים, כי תשיא משואה בטקס יום העצמאות ה- 71 למדינת ישראל: "הבחירה במארי, ממו, נחמיאס להשיא משואה ביום העצמאות ה-71 מייצגת בעיניי את רוחו של פתחון הלב הישראלי במיטבו. מארי, שורדת שואה, נציגה מפוארת של משפחות האומנה בישראל, אימצה אל ליבה ואל חיק משפחתה חמישים ושניים ילדים".

עוד אמרה השרה: "מארי, תושבת המעברה בעפולה, פתחה את ביתה הצנוע ואת דלתות ליבה בפני הילדים, שלא מעטים מהם ננטשו בשל צרכיהם הייחודיים. יכולותיה  לשמש אם אוהבת ולהיענות לילדים, שהצטרפו, במסגרת האומנה, לשמונת ילדיה הביולוגיים, מסמלת את רוחו של הלב הישראלי הרחב והרחום. מארי האהובה, הוכחת, שלא צר הוא המקום כאשר הלב הוא כה רחב. זכית לגדל, מעבר לילדייך הביולוגיים האהובים, עשרות ילדים, הנישאים מאז שהותם בביתך על פני רוחה הטובה של הנתינה; בפניהם משתקפות פנייך, פניה היפות והטובות של ההכלה והחמלה; רוחה של האמא, שאמנם לא הביאה אותם לעולם אבל לעד נשאה אותם בליבה. הוכחת, כי רוחב הלב מתגבר על כל קושי ומחסור. את תמצית הטוב והרחום של הרוח הישראלית".

רגב קיבלה את המלצת הוועדה הציבורית לבחירת משיאי המשואות. בנימוקיה ציינה הוועדה, כי "מארי נחמיאס, תושבת מעברת עפולה, היא אם לשמונה ששימשה כאם אומנת לחמישים ושניים ילדות וילדים. נחמיאס נולדה בתוניס, סבלה מרדיפות הנאצים וברגע האחרון הוברחה מביתה לפני שנלקחה למחנות. היא עלתה לארץ בראשית ימיה של המדינה וחיה בדוחק, תחילה במעברת חדרה ולאחר מכן במעברת עפולה".

עוד נימקה הוועדה: "על אף קשיי החיים פתחה נחמיאס את ביתה בפני עשרות ילדים שנזקקו למשפחת אומנה ובהם תינוקות רבים שננטשו בלידתם בשל מומים שסבלו מהם. היא עשתה כל שביכולתה כדי לספק להם בית חם ויציב, גידלה אותם במסירות ודאגה לכל מחסורם. נחמיאס מייצגת בפעולתה את עולי העלייה הגדולה שהשתיתו את החברה הישראלית על ערבות הדדית ועזרה לנזקק ואת אלפי משפחות האומנה בישראל שפותחות את ליבן ומסייעות לילדים במצוקה".