חקירת המשטרה מעלה חשד לפיו הרקע לרצח שהתרחש הלילה (בין שני לשלישי) בדרום תל אביב הוא שוד שהסתבך. גורמים המעורים בפרטים סיפרו בשיחה עם "מעריב אונליין" כי מהעדויות ומהממצאים השונים עולה כי הצעיר המאושפז בבית החולים במצב אנוש, הוא לכאורה החשוד בביצוע השוד, לאחר שהגיע לביתם של בני הזוג והופתע מהימצאותם במקום. בינו לבין בני הבית התגלע עימות שגלש לפסים אלימים, ובמהלכו נדקר למוות נתין זר כבן 50. כמו כן, רעייתו בת ה-30 של הנתין, נפצעה באורח בינוני וברחה מהדירה דרך החלון. החשוד נמלט כשמצבו קשה, וכעת הוא מאושפז במצב אנוש.
כזכור, שלושה בני אדם נפגעו הלילה בקטטות שהתגלעו בשכונת נווה שאנן בדרום תל אביב. תחילה, אותר גבר ללא רוח חיים, כשסימני דקירה רבים על גופתו, ובסמוך אליו, על גגון מחוץ לחלון, הייתה אישה שנפצעה באורח בינוני לאחר שנדקרה בפלג גופה העליון. היא חולצה על ידי כוחות כיבוי, קיבלה טיפול רפואי במקום ופונתה לבית החולים איכילוב.
לאחר מכן, דווח על גבר כבן 20 שנפצע באורח קשה באזור התחנה המרכזית הישנה בתל אביב ואותר כשהוא מחוסר הכרה. הוא קיבל טיפול רפואי בזירה מצוות חובשים ופראמדיקים של מד"א ופונה לבית החולים איכילוב כשהוא סובל מחבלות בראש ובגפיים.  מדובר בשלושה נתינים זרים ממוצא פיליפיני, שנפגעו כאמור ממכות ודקירות בקטטות שפרצו באזור ונסיבותיהן עדיין אינן ברורות, אולם ככל הנראה ישנו קשר בין האירועים. כוחות משטרה רבים הגיעו לזירה, פתחו בחקירת האירוע והחלו בסריקות באזור על מנת לאתר חשודים וממצאים.